Philip Glass - Kundun (1997)

Score
Label: Elektra

1. Sand Mandala (4:06)
  2. Northern Tibet (3:22)
  3. Dark Kitchen (1:33)
  4. Choosing (2:14)
  5. Caravan Moves Out (2:57)
  6. Reting's Eyes (2:18)
  7. Potala (1:30)
  8. Lord Chamberlain (2:45)
  9. Norbu Plays (2:13)
  10. Norbulingka (2:19)
  11. Chinese Invade (7:05)
  12. Fish (2:11)
  13. Distraught (3:00)
  14. Thirteenth Dalai Lama (3:26)
  15. Move to Dungkar (5:06)
  16. Projector (2:05)
  17. Lhasa at Night (2:00)
  18. Escape to India (10:05)
avatar van thomzi50
Prachtige soundtrack blijft dit toch. Wisselt geweldige sfeervolle momenten continu af, en blijft toch één geheel. Ruime 4*

neo (crew)
Men had geen betere componist kunnen uitkiezen dan Philip Glass voor een film over de Tibetaanse cultuur. Er zijn er maar weinig die de benodigde kennis hebben om dit integer te doen, waar vele verzanden in een half ethnisch eenheid. Glass blijft Glass, maar hij gebruikt precies de juist streekinstrumenten gecombineerd met zijn eigen kenmerken; Gyuto/Drupka monniken, Tibetaanse hoorns... Van een soort gelijk orde sis de score van Bruno Coulais voor Himalaya.

Joy
ik vind koyaanisqatsi altid het enige relevante van glass

maar dit is toch ook erg bijzonder

avatar van IntoMusic
Joy schreef:
ik vind koyaanisqatsi altid het enige relevante van glass

Dan mis je een heleboel moois van Glass als dit het enige relevante is. Net The Hours aan het luisteren en mijns inziens dé score die je in huis moet hebben.
Kundun is ook een goede score, echter niet het hele album constant.

avatar van Stijn_Slayer
neo schreef:

Helemaal mee eens. Het levert een album dat herkenbaar klinkt, maar tegelijkertijd ook een waardevolle aanvulling is op het indrukwekkende oeuvre van Philip Glass.