Dragonland - Holy War (2002)

Zweden
Label: Black Lotus

1. Hundred Years Have Passed (2:24)
  2. Majesty of the Mithrill Mountains (5:29)
  3. Through Elven Woods and Dwarven Mines (5:32)
  4. Holy War (6:48)
  5. Calm Before the Storm (4:49)
  6. Return to the Ivory Plains (6:04)
  7. Forever Walking Alone (4:56)
  8. Blazing Hate (5:16)
  9. A Thousand Points of Light (6:02)
  10. One with All (4:23)
avatar van Devoo
Vraag me af wanneer deze steengoede band met een nieuw album komt. Dit is en blijf hun beste plaat, met als favoriete nummer, Holy War.

avatar van jasper1991
hm, ben ik niet helemaal met je eens, ze kunnen zeer goed spelen maar het is toch wat amelodieus, het loopt hier en daar niet lekker en ik ben geen fan van die zanger.
ook de teksten kunnen wat minder episch, majesty of mythril mountains is daarentegen goed.

Alhoewel ik deze band (en power metal zoals Dragon Force in het algemeen) wel kan waarderen, bekruipt me toch steeds weer het "waar heb ik dit eerder gehoord" gevoel. Het verschil met DarkMoor, Dragonforce enz valt soms helemaal weg. Dat wil niet zeggen dat ik dit geen goede plaat vind. Het intro is me iets te theatraal, maar de overige composities zitten goed in elkaar. De drummer is trouwens wel heel strak. 3,0

MindRuler
Songtitels als "Majesty of the Mithrill Mountains " en "Through Elven Woods and Dwarven Mines " doen vermoeden dat het hier een bombastische band in het straatje Rhapsody of Fire betreft?
Daar ga ik dan met een hele grote boog omheen.

avatar van jasper1991
Nee, het is vrij standaard melodieuze snelle power-metal met veel aandacht voor keyboards en af en toe folk neigingen. Lang niet zo bombastisch, pompeus en symphonisch als Rhapsody. Eerder in het straatje Stratovarius, Dreamtale, Falconer en Blind Guardian. Een combinatie van die vier ongeveer.

avatar van Gerards Dream
Mooi gemiddeld metal album de songs zitten goed in elkaar. Die instrumentatie zit goed in elkaar. Kortom het is muziek om helemaal in op te gaan. Wel bik ik een probleem waarom is mijnheer de zanger alleen in het linker kanaal te horen?, het doet wat afbreuk aan de verder goede muziek. De productie van het album is goed toe noemen.