Jigmastas - Infectious (2001)

Label: Landspeed

1. Introduction (2:55)
  2. Till the Day (3:34)
  3. Vent (4:23)
  4. Don't Get It Twisted (4:19)

met Sadat X

5. Elevate (4:19)

met Angela Johnson

6. 8 Million Stories (3:37)

met Joc Max

7. Lyrical Mastery (3:58)
  8. C.S.S. (4:32)
  9. Apology Not Accepted (3:10)

met Apani B. Fly

13. Reality Check (4:01)

met Akil, Truth E.N.O.L.A. en Jet Black Ha

14. Outro (2:35)
  15. Beyond Real * (4:01)
  16. Basement Khemists - Vibrate * (4:16)
  17. Old World Disorder - 3ree6ix5ive * (4:40)

met Eminem

18. Akil - How Emcee's Do It *
  19. Dome Crackers - Take a Look * (4:53)

met Grap Luva

20. Dynas - Spade Music * (4:50)
  21. Lyrical Fluctuation [Remix] * (3:48)

met Mos Def, Mr. Complex, Pharoahe Monch, Shabaam Sahdeeq en Talib Kweli

avatar van o zo duits
Altijd leuk als je een cd ontdekt in je cd collectie die je na aankoop nauwelijks gedraaid hebt. Zeker als blijkt dat het ook nog eens een erg fijn plaatje is.
Met name de productie van DJ Spinna is uitermate geslaagd en lijkt ergens wel op de stijl van Nicolay (Foreigh exchange). Vrij zweverige , in de goede zin van 't woord, en soulvolle producties.

Aanrader 4*

Rene1979
Best een erg goed album

FightForMore
Ik heb Jigmastas voor de eerste keer gehoord in de film 'Brown Sugar' met dit nummer. Helaas heb ik niet de bonus versie en moet ik het doen met andere, niet bekende, nummers. Natuurlijk is het altijd fijn om wat dieper te gaan in een artiest zijn discografie, al was het beter geweest om 'Beyond Real' gewoon in de originele versie te steken, want dat is één van de betere nummers die ik ooit heb gehoord en het beste nummer die zij gemaakt hebben. Nu moeten we er mee leven dat dit nummer er niet bij zit en dat doen we nu ook. Het album is geïnspireerd door de '90 sound en op 'Introduction' kunnen we ook genieten van een welbekende (en veel gebruikte) west-coast sample. Het hele album stimuleert de hersenen om over te schakelen naar de laidback mode door middel van zijn soulvolle producties. Ik ga alweer iets moeten vergelijken met 'Beyond Real', maar het hele album is helemaal anders dan de producties van Beyond Real. Jammer vind ik het zeker niet, want dit album brengt de laidback nummers heel goed.

Voor de rest hebben de mannen heel goed werk afgeleverd.

avatar van MAS
MAS
Erg leuk, origineel en divers album. Ik heef echter "maar" een 3,5 omdat het geheel op mij een beetje rommelig overkomt. In de toekomst kan dit nog best een 4 worden bij mij.

avatar van principal2000
Don't Get It Twisted kende ik al. Verder is dit niet (meer) het soort hip-hop waar ik momenteel van hou. Het is niet slecht, maar ik heb een beetje moeite om het hele album mijn aandacht erbij te houden. Ik vind het wat monotoom overkomen, terwijl dit album juist veel diversiteit qua productie biedt. Dit album ademt een bepaalde sfeer uit die mij (momenteel) minder ligt. Dus geen slecht album, maar niet aan mij besteed.