Frank Boeijen - De Ballade van de Dromedaris (1998)

Label: Columbia

1. Nijmegen bij Zonsondergang (5:13)
  2. Gedeeld door Liefde (5:17)
  3. De Torens van San Gimignano (3:41)
  4. Sinds de Dag (2:46)
  5. Verboden Dichters (7:01)
  6. Welkom Thuis (5:11)
  7. Voor een Zondaar (4:47)
  8. Vertrouwen (4:50)
  9. Zondagskind (5:13)
  10. Dromedaris (8:28)
  11. Suzanne * (3:39)

met Yasmine

12. Gouden Bergen [Live] * (4:33)
  13. Nijmegen bij Zonsondergang [Live] * (5:32)
  14. Zondagskind [Live] * (5:35)
Elvis Presley
Sterk album met als hoogtepunten het hypnotiserende, opzwepende "Sinds de dag" en het rustgevende, dromerige "Voor een zondaar" (heerlijk die "muted" trompet)

Geweldigenoten
Aan Vaderland gewend geraakt, kwam dit album. Misschien qua begeleiding iets anders, maar de overgang was makkelijker dan van Ontmoeting naar Vaderland. Mooie teksten (zoals vanouds) met uitschieters als Gedeeld door liefde en Vertrouwen...

Elvis Presley
Verhoogd, dit is echt een van zijn beste. Uitschieters: Verboden dichters & Voor een zondaar.

avatar van fijnemens
Dit is echt zo´n geweldig en melancholiek album. De sfeer alleen al. De 3 openings nummers zijn enorm sterk. De toer die erbij hoorde was ook helemaal super. Top

avatar van Twinpeaks
Prachtige sfeervolle plaat van Boeijen ,met het magistrale en oh zo simpele De Torens van San Gimignano.Boeijen roept een sfeer op van nostalgie en om de 1 of andere reden (vraag me niet waarom) waan ik me in een oude abdij als ik dit album luister.De associaties met The Name of the Rose komen ook bij mij boven.Het slaat waarschijnlijk nergens op,maar ja zo ervaar ik het nu eemaal.Verboden Dichters is ook prachtig en die trompet in Voor een Zondaar doet het prima.Machtig mooie plaat.Niet zo heel erg bekend bij het grote publiek,maar ik probeer hem nog steeds bij iedereen te pluggen.

één van mijn favo boeijen albums zeer sfeervol en heerlijk rustig met de prachtige instrumenten van Rens van Der Zalm er bij is het album hellemaal compleet

avatar van RichardCorjanus
Dit is een van mijn Favoriete Boeijen albums.
Een mooi sfeervol album.
Mooiste nummers van deze plaat vind ik: Nijmegen Bij zonsondergang, Gedeeld door liefde, Vertrouwen en de Dromedaris.

ATZ
Dit album is de soundtrack voor een warme, zwoele zomeravond.
Gevangen in een eeuwigdurende zonsondergang.
Het einde van een perfecte dag die nooit ten einde zal komen.

avatar van Aion
Misschien wel mijn favoriete FB album. De hele sfeer spreekt me zo aan, en bijna ieder nummer vind ik goed. Verboden Dichters hoort bij m'n top 3 van mooiste FB nummers , daar klopt alles .

Van alle albums van Boeijen voor mij de meest persoonlijke en poëtische. Prachtige in muziek en teksten gegoten melancholie.