Sinister - Hate (1995)

Label: Nuclear Blast

1. Intro (1:36)
  2. Awaiting the Absu (7:06)
  3. Embodiment of Choas (3:55)
  4. Art of the Damned (5:18)
  5. Unseen Darkness (4:21)
  6. 18th Century Hellfire (4:01)
  7. To Mega Therion (4:33)
  8. The Cursed Mayhem (3:03)
  9. Bloodfeast (5:53)
Charles Manson
vette shit hoor, vooral nummer 9, over mijn naams genoot.
Mike, de zanger, vertelde me dat ze die nooit live speelden want die was lastig

avatar van Mr. Rock
Niks gaat boven To Mega Therion !

Charles Manson
666!!!!!

avatar van Edwynn
Uitstekende derde langspeler van deze Hollandse death metallers. Hate kent meer afwisseling dan de twee, al niet misselijke, voorgangers.

De band opent na een ritueel intro al direct met het lange en met licht epische elementen behepte Awaiting The Absu. Vervolgens wordt je tot aan de laatste tonen van Bloodfeast meegenomen in wervelwind van splijtende riffs, knuppelende drums en veel tempowisselingen.

Eentonig wordt het nergens. Sinister weet boeiende composities te schrijven die bol staan van de spanning en afwisseling. De spaarzame sfeerstukken, geven naast de thematiek de plaat een wat occult karakter mee. Dat is in combinatie met deze knuppelvariant van death metal best een aparte gewaarwording. Meestal gaat het in dit soort gevallen om hoe je met afgehakte ledematen iemand tot bloedens toe kunt penetreren enzo.

In een tijd dat death metal het best moeilijk had, was Hate de hoop in bange dagen. Anno 2010 staat dit nog steeds als een huis.