Frank Boeijen - Toen & Nu (2004)

Alternatieve titel: De 50 Mooiste Liedjes

Label: BMG

1. Kronenburg Park (4:03)
  2. Zeg Me Dat het Niet Zo Is (2:43)
  3. Koud in Mijn Hart (3:47)
  4. Paradijs (4:50)
  5. De Verzoening (5:03)
  6. Winter in Hamburg (5:19)
  7. Welkom in Utopia II (4:56)
  8. Verslaafd aan Jou (5:14)
  9. De Beloning (7:36)
  10. Zwart Wit (3:07)
  11. Crime Passionel (3:27)
  12. 1.000.000 Sterren (3:42)
  13. Doe Iets (4:45)
  14. Kontakt (3:16)
  15. Het Antwoord (4:03)
  16. Linda (4:13)
  17. Zo Mooi (3:02)
  18. Verjaardagsfeest (2:43)
  19. Vaderland (6:30)
  20. De Ontmoeting (5:17)
  21. Twee Mannen Zo Stil (4:08)
  22. Gedeeld door Liefde (5:16)
  23. Als Schelpen in het Zand (4:14)
  24. Ik Drink (4:35)
  25. Juliette (3:14)
  26. Wilde Bloemen (4:09)
  27. Ze Geeft Om Mij (4:12)
  28. De Wind Nam Hem Mee (5:29)
  29. De Piano van Beethoven (2:43)
  30. Voor Jou Alleen (3:42)
  31. Kleine Blonde Prinses (5:42)
  32. Kamer voor Twee (Februari '57) (2:42)
  33. Schaduw (2:51)
  34. In Mijn Bloed (2:43)
  35. Gebroken Hart * (3:14)
  36. Het Oude Lied (Op Bezoek in de Hel) * (5:19)
  37. Hier Komt de Storm [Live] (7:01)
  38. Kan Er Niets aan Doen [Live] (3:37)
  39. De Verleiding [Live] (5:08)
  40. Suzanne [Live] (3:38)
  41. De Liefde Gaat (3:59)
  42. Kaap de Goede Hoop (4:04)
  43. Taal van de Tijd (5:24)
  44. Jazz in Barcelona (6:29)
  45. Wolven in de Nacht (5:24)
  46. Robert Zimmerman [Live] (5:23)
  47. Stormvogels [Live] (4:24)
  48. Vaarwel (4:12)
  49. Foto van een Mooie Dag (6:51)
  50. 's Nachts Wanneer Ik Waak (3:56)
  51. Hoe Verschikkelijk Ik Ben (5:48)
  52. Boze Tongen (4:35)
totale tijdsduur: 3:43:09 (3:51:42)
Bob Cremers

Marcel²
Bob Cremers schreef:
Kronenburg Park een mooi nummer.

Zeker weten, ook hier heb ik wat albums van. Op deze verzamelaar staan veel mooie nummers. Zelf heb ik de verzamelaar Het Mooiste & Het Beste. Ook erg mooi, op deze staan wat recente tracks.

avatar van marco straaten
zwart wit en linda ook
Bob Cremers schreef:

Ace
'Zeg me dat het niet zo is', vind ik het enige echt wonderschone nummer van deze plaat. De rest varieert van 'goed te doen' tot 'wat een drama'. 2,5*

avatar van Aion
'Linda' vind ik persoonlijk het dieptepunt uit Frank Boeijens carriere. En 'Zwart Wit' en 'Kronenburgpark' heb ik te vaak op de radio of waar dan ook gehoord.

Maar er staan gelukkig genoeg nummers op deze cd die de moeite waard zijn om weer eens te horen: ' 'sNachts wanneer ik waak', 'Jazz in Barcelona', 'de piano van Beethoven', 'Ik drink'.
Maar deze cd had voor mij niet gemaakt hoeven worden.

avatar van orbit
Verjaardagsfeest is meesterlijk

een absolute top verzamelaar,frank blijft gewoon een top artiest

orbit schreef:
Verjaardagsfeest is meesterlijk

helemaal eens!

Daarnaast vind ik "De ontmoeting" (al heeft de live versie mijn voorkeur!), "De verzoening" en "Zeg me dat het niet zo is"(hoewel iets teveel gehoord) tot de beste Hollandse nummers horen die ik ken.
"De piano van Beethoven" vind ik ook wonderschoon (net poezie).
"Kan er niets aan doen" staat als duet met Sarah Bettens ook heel mooi op de dvd live in Antwerpen.

Jammer dat andere persoonlijke favorieten als "Voor niemand bang" en "Zonder koninkrijk" er niet op staan.

avatar van Thunderball
Deze laatst eindelijk weer gekocht na dat ik mijn vorige aankoop kwijt was geraakt bij m'n ex.

Blijft een mooi hebbedingetje deze verzamelaar met boekje.

Eigenlijk alle goede en vooral bekende nr's staan er op, toch ook wel, vooral op cd2, een paar minderen voor mij, want op een gegeven moment lijken sommige nr's, vooral de rustigen, nog al op elkaar.

Mijn absolute favorieten zijn De Verzoening, Ze Geeft om mij en Zeg me dat het niet zo is. Werkelijk prachtig!

4 sterren!

Met Frank Boeijen heb ik altijd een beetje een haat-liefde verhouding gehad. Dan vind ik zijn stem en accent vreselijk en dan heb ik er geen enkele moeite mee.
Wat wel onveranderlijk blijft is mijn waardering voor de composities. Prachtige nummers (al ten tijde van de Frank Boeijen Groep).
En als je dan deze 3-dubbelaar eens bekijkt dan kun je niet anders constateren dat de man een hoop moois heeft gemaakt en voor mij dan weer reden om toch maar eens iets van hem in huis te halen, en dat moet dan maar deze verzamelaar zijn

Elvis Presley
Aaah, mijn eerste Boeijen-album!

avatar van marco straaten
Gewoon een zeer goed verzamelaar van één van Nederlands beste zangers. 4*

Elvis Presley
Zeer spijtig is het ontbreken van "Zonder Woorden" (en wel meer juweeltjes natuurlijk)

avatar van Safri
Waar gaat 'zeg me dat het niet zo is' nou echt over? Wel over een man en vrouw die hun dochtertje hebben verloren of heb ik dit verkeerd?

Geweldigenoten
De beste verzamelaar van onze Frank die je kunt krijgen. De speciale editie bevat nog een boekje met 50 mooie teksten. Dit album bevat het allemaal van Frank en vandaar ook een dikke 5!

avatar van vanson
Gisteren cadeau gedaan aan mijn vriendin, die graag een verzamelaar wilde hebben van Frank Boeijen. Beetje vreemd, maar naar aanleiding van een hele goede documentaire (van de IKON? Humanistische Omroep?) over de 'moordenaar' van Kevin Duinmeijer kwamen we uit op ons negeren van FB in onze platenkast. Terwijl hij zo'n fantastische stem heeft!

De eerste cd is erg leuk, met enkele bekende 'hits' (Linda kan ik niet meer uit mijn kop krijgen...dank je wel...) maar de openbaring, of in FB-termen te blijven: De Openbaring, kwam voor mij met de tweede cd. Ik had het idee dat ik naar David Sylvian luisterde, en dat ik in mijn hoofd een soort vertaalchip had....

Deze verzamelaar wordt waarschijnlijk de aanleiding van een fikse uitbreiding van de LP- en CD-verzamleing, en dat hadden we net nodig, nog een aanleiding, of eh: Een Aanleiding.

avatar van IntoMusic
Absoluut het meest complete overzicht van Frank Boeijen in z'n totaliteit (Groep en Solo). Welke cd ik ook opzet, het geeft plezier, emotie, rust, blijdschap en vooral heerlijke droommomenten. Zeker een 5+ ... Doordat het een drie-cd album is, begrijp ik niet waarom mensen dit album vervolgens laag waarderen met de opmerking: 'dit album had van mij niet gehoeven...'

Sja, misschien ben ik dan een krent en koop ik dan zo'n album niet, dan dat ik het geld eraan uitgeef... Vraag me überhaupt af of mensen hier het album waarderen die ze ook echt hebben geluisterd/gekocht of alleen maar even hun frustratie jegens de persoon te uiten?

avatar van Djarune
De verzoening is echt een prachtig nummer! Dit is is een vrij complete verzameling. Toch luister ik toch liever alle albums achter elkaar. Je hoort gewoon hoe de muziek steeds beter wordt. Eind jaren 80 / begin jaren 90 was denk ik het hoogtepunt hoewel hij nogsteeds prachtige muziek maakt.

Elvis Presley
Boeijens beste albums zijn mijns inziens:

Een zomer aan het eind van de twintigste eeuw (1989, Boeijengroep)
Jazz in Barcelona (1993)
De Ontmoeting (1994)
Heden (2001)
Camera (2009)

Father McKenzie
@ Elvis Presley, ik vind Vaderland zijn beste album, zo zie je maar hoe smaken soms verschillen.
Deze verzamelaar bevat echt héél veel moois, toch een formidabel artiest, die Boeijen!

Elvis Presley
@Father, ik zie nu ook dat ik "Heden" verkeerd geplaatst heb, als album vind ik dat juist een van de mindere, wel veel goede nummers. "Ballade van de dromedaris", die kan er wel bij, of "As".

Frank Boeijen zijn stem is zowiezo al meesterlijk gevoelens oproepend. Vind het zo een mooie stem en de manier waarop hij zijn stem gebruikt is ook heerlijk. Kan niets anders dan 5 sterren stemmen aangezien ik in al deze nummers met zjin stem geen minpunten kan vinden. Afgezien van één nummer wat ik persoonlijk wat minder vindt.

Zelfde geld trouwens ook voor Andre Hazes stem en dan automatisch zijn nummer.

Meesterlijk.

Een overzicht van het Ouvre van de beste nederlandse artiest ooit.

avatar van vincentcorjanus
een goed overzicht van zijn nummer mijn allereerste boeijencd, ook leuk dat boekje dat er bij zat

Eindelijk een verzamelaar met Foto van een Mooie Dag. Eén van zijn mooiste songs ever.

sebas schreef:

de live versie van foto van een mooi dag van het album hier komt de storm die is mooi!

avatar van Edwynn
Hier staat gewoon de studioversie op. Overigens is het ook min of meer mijn favoriete Boeijennummer.

avatar van vincentcorjanus
vaderland wat mij betreft een van zijn mooiste nummers

En niet te vergeten De Verzoening

Prima verzamelaar al ontbreken er natuurlijk altijd favorieten.Daar ontkom je als liefhebber nou eenmaal niet aan.Toch dekken deze 3 cd' s wel de lading.Keurig verdeeld in 3 categorieën .De Hits ,De Ballades en Live en wat meer obscuurdere tracks.Speciale vermelding voor Gebroken Hart ,wat een tranentrekker en wat een klotenummer als je net de liefde van je leven bent kwijtgeraakt.Ik spreek uit ervaring, en toch draaide ik het toendertijd regelmatig.Heerlijk om te zwelgen en Boeijen begreep mij als enigste op dat moment. . 4 en halve ster

avatar van Hans Brouwer
Aion schreef:
Maar deze cd had voor mij niet gemaakt hoeven worden.
Maar gelukkig is "Toen & Nu (2004)" wel gemaakt........ Tijdens mijn wekelijkse bezoek aan de plaatselijke kringloop zag ik deze wonderschone verzamelaar van Frank Boeijen voor € 3 liggen. Frank Boeijen is een groot vakman. Mijn voorkeur gaat uit naar cd2 met allemaal prachtige ballades. Van "Vaderland" tot en met bonustrack "Het oude lied", ik vind het allemaal fantastisch. 5***** voor deze puike compilatie van Frank.