The Hooters - Super Hits (2001)

1 stem

Label: Sony

1. Satellite (4:17)
  2. All You Zombies (6:01)
  3. And We Danced (3:51)
  4. Nervous Night (3:58)
  5. Brother, Don't You Walk Away (4:29)
  6. Johnny B (4:00)
  7. Day by Day (3:23)
  8. Washington's Day (5:52)
  9. 500 Miles (4:25)
  10. Graveyard Waltz (6:27)
Pieter Paal
'All you zombies' en 'Satellite', dat gebaseerd is op het Smurfenlied zijn echte rock classics.
Radio Veronica kent helaas alleen de hit Satellite en negeert hun andere hits.

Pieter Paal schreef:
Radio Veronica kent helaas alleen de hit Satellite en negeert hun andere hits.

Pieter Paal verklaar je nader wat je met je eerste zin bedoelt? All you zombies gaat toch over een bijbels verhaal van Mozes?
Wat betreft je tweede zin ben ik het helemaal met je eens, ik ben een groot liefhebber van de 80's en dan meer de alternatieve muziek. En heb me jaren geërgerd aan dat vreselijke radiostation, ik moest wel vaak naar die zender luisteren omdat mijn collega's niet altijd naar radio 2 of 3 wilden luisteren. Heb eens een keer voor een jonge collega een verzamel cd gemaakt met nummers die ze niet draaiden op V met Endless Road van de Time Bandits er op, nou er ging een wereld voor hem open. En die cd heb ik de titel Forgotten songs gegeven. hahaha

avatar van gaucho
Parlotones schreef:
All you zombies gaat toch over een bijbels verhaal van Mozes?

Als ik die zin goed lees, denk ik dat Pieter Paal hier het Smurfenlied vergelijkt met het nummer Satellite. Maar die vergelijking kan ik ook niet thuisbrengen. Met wat fantasie kun je zeggen dat de melodie van de coupletregels er in de verte wat op lijken. Probeer de tekstregel 'Kunnen jullie door een waterkraan?' maar eens te zingen op de beginregel 'Hush little baby don't cry like that'. Of dat de gitaarriedel heel in de verte wat lijkt op het lalala-refrein? Zo te zien is Pieter hier niet meer actief, dus we zullen de oplossing van het raadsel helaas nooit kennen...

Als tiener/twintiger luisterde ik in de jaren tachtig graag naar Radio Veronica. En volgens mij draaiden ze toen Endless road echt wel hoor. Maar na twintig jaar komen 'alleen de grootste hits' wel je neus uit. Er is sowieso praktisch geen commercieel radiostation dat op het idee komt om eens een albumtrack te draaien.

Dat Veronica van The Hooters alleen Satellite kent, is niet zo gek - het was hun enige hit hier te lande. Al hadden ze er in thuisland Amerika veel meer, en ook in Duitsland trouwens, waar ze behoorlijk populair waren en ook regelmatig toerden.

Dit is trouwens wel een verschrikkelijk incomplete verzamelaar, zeg. Tien nummers? Dat was het geval op al die zogeheten Super Hits-verzamelaars van Sony. Het waren budget-uitgaven, maar zelfs voor 10 of 15 gulden voelde je je hiermee bekocht. Er zijn zat betere te vinden.

Parlotones
Gaucho bedankt voor de mooie bericht en fantasie zal binnenkort eens luisteren of ik ook kan ontdekken , alhoewel ik ken het smurfenlied niet. Wat V betreft beschrijf ik de periode 2005 - 2012. En het is bij mij zo erg dat ik begin jaren 90 door een nog verschrikkelijke zender Radio noordzee een echte radio trauma heb opgelopen die mij mijn hele werkleven achtervolgd heeft. Maar ik dwaal af ik zie dat The Hooters ook in 1992 een Greatest Hits hebben uitgebracht met 14 nummers.

Hallo gaucho'
Heb me net toch een mooi nummer gehoord wat jij denk ik ook wel goed vind en het lijkt verdraaid veel op Big Country. De band Sideway Look met Knowing You From Today. Ik luister op dit moment de hele lp op YT en kan melden dat mijn aandacht er volledig bij is, nou ja ik ben wel aan het typen. The Crossing komt uit 1983 en het gelijknamige album Sideway Look uit 1984.