Dave Matthews & Tim Reynolds - Live at Luther College (1999)

Rock / Pop
Label: RCA

1. One Sweet World (5:43)
  2. #41 (5:37)
  3. Tripping Billies (5:49)
  4. Jimi Thing (8:13)
  5. Satellite (4:40)
  6. Crash into Me (5:33)
  7. Deed Is Done (4:51)
  8. Lover Lay Down (5:33)
  9. What Would You Say (5:07)
  10. Minarets (7:00)
  11. Cry Freedom (5:39)
  12. Dancing Nancies (7:15)
  13. Typical Situation (7:02)
  14. Stream (5:49)
  15. Warehouse (9:17)
  16. Christmas Song (5:24)
  17. Seek Up (7:43)
  18. Say Goodbye (5:19)
  19. Ants Marching (5:26)
  20. Little Thing (6:18)
  21. Halloween (3:00)
  22. Granny (3:22)
  23. Two Step (6:34)
Geweldig album. Ik vind vaak de accoustische versie van de nummers mooier dan het origineel, alhoewel ik het drumwerk van Beaufort samen met de sax en de viool wel erg kan waarderen.
Vooral Two Step, Typical Situation en Tripping Billies behoren tot mijn favorieten. En die Reynolds kan een aardig potje gitaar pingelen

Lakini schreef:

En die Reynolds kan een aardig potje gitaar pingelen

pfff, I can do that.

Hobbes schreef:

pfff, I can do that.

*HOEST*

neo (crew)
Ik heb wel aardig wat nummers weleens gehoord, maar om met echt luisteren te beginnen met de live was denk ik niet verstandig Stream is perfect, Typical Situation is een van de weinige nummers waar ik echt van kan zeggen: ''ja die ken al goed''.De rest wisselt nogal, niet alles vond ik enorm goed.IK ga mij dus eerst maar eens bezig houden met wat normale albums. 4 sterren

avatar van RWL
RWL
Valt me van je tegen zeg

neo (crew)
Haha, ik zei niet dat het slecht was toch.Het is ook pas de eerste keer dat ik de 2 cd's heb geluisterd

neo (crew)
Goed we zijn weer twee jaar verder en RWL is allang gerustgesteld Dit was het eerste album wat ik dus luisterde, en heeft even wat moeite en tijd gekost. Voor mij al een hele opgaven omdat het niet binnen mijn filmscore straatje ligt. Het unplugged principe deed mij kennis maken met een boel dingen van DM die ik nog niet kende en ook al wat vertrouwde dingen. Nu ik heel veel ken, dezelfde tracks in veel verschillende variaties (door middel van instrumentatie etc.), blijft dit het meest monumentale album. Mede dankzij de acoustische gitaar en enkel de stem van Matthews wordt er een groots intiem gevoel gecreeerd, wat zorgt voor verbazing na verbazing. Net als door iemand hierboven al genoemd zijn veel van de beste versies op Luther College terug te vinden. Al die tijd overal en nergens gedraaid en heb nimmer het iemand laten horen die niet meteen verkocht was.

avatar van Bighead
Dave matthews is live eigenlijk altijd ok.
Alle mooie nummers (tot dan) staan er wel op. Nummers zijn acoustisch soms nog beter te pruimen dan de volledige producties.
Enige minpunt is dat er een paar hinderlijke gasten uit het publiek te goed hoorbaar zijn.

Topper.

avatar van Migo
Een van de beste live cd's van Matthews..

Beste live cd van Dave Matthews. Behoord zeker bij de top 10 beste live cd's ooit gemaakt. Pure muziek. Cd 2 alleen al zou genoeg zijn om mij tot deze conclusie te laten komen.

avatar van RWL
RWL
Er komt binnenkort een nieuwe Dave & Tim release:)
Opname van 22 april (Radio City Music Hall) is opgenomen en zal op DVD uitgebracht worden.
Dave sprak tijdens de show over een DVD uitgave, maar ik kan me voorstellen dat ze er ook een CD overheen gooien.
Geweldige show trouwens! Beter nog dan Luther College! Meer Davespeak en een aantal geweldige nieuwe nummers als Ayhee, Cornbread en Sister. Uiteraard een prachtige solo van Tim en deze show bevat een Dave Matthews die voor het eerst Live de piano speelt ("It was not actually me performing the piano...but I can fake it pretty good" .

De beste live cd van Dave wat mij betreft, ik vind hem acoustisch nog net even wat beter dan met de band. Zeker als Tim Reynolds meedoet...

Ben blij dat ik hem in levende lijve heb mogen aanschouwen, met en zonder band.

Het zal nog wel een jaar of 10 duren voordat hij in Nederland dezelfde status zal krijgen als Dylan/ Young/ Lennon. Wat een tekstschrijver is die man toch.

avatar van IntoMusic
Ik wilde altijd al een live-album van Dave Matthews hebben en heb deze gekocht via Marktplaats, maar wist eigenlijk niet watvoor een concert dit was.
Toen ik de 1e cd opzette was ik blij verrast dat dit een acoustisch concert is. Wauw wat een sfeer (relax) en wat een muziek. Acoustisch is echt mijn ding en op dit album komt het allemaal perfect tot zijn recht. Neem bijvoorbeeld Tripping Billies: grandioos gitaarspel, heerlijk gezongen en zoals gezegd een relaxe sfeer.

Absoluut 5 sterren, want ik heb veel acoustische/unplugged albums, maar dit is toch echt de ultieme taart mét kers, slagroom, snoepjes etc. etc.

avatar van Shelter
net gekocht voor 10 euro omgerekend... geweldig album, mooi gitaarspel. ik vind het beter dan de live albums van DMB.
Voor nu 4* maar wordt ongetwijfeld hoger.

avatar van Shelter
Zo deze gaat naar 5, wat een heerlijk gitaarspel...ik kan er blijvend naar luisteren en echt genieten. Enige minpunt het gebabbel tussendoor, die kerel heeft echt geen humor en het publiek die overal hard om lacht (ik heb echt een hekel aan zulke asslikkers)....maar goed dat is zo weinig op dit album dat het verwaarloosbaar is.
Favoriete nummers zijn; #41, Jimi Thing, Satellite, What would you say, Stream, Say Goodbye...

Bij mij is dit een dubbel cd, ik neem aan bij iedereen ook.

avatar van Broem
De blindganger van vanavond. Random aangetikt en dit album kwam naar voren. Dave Matthews live. Man heeft altijd al een speciaal plekje bij mij gehad en ik heb ik de 90's en 00's trouw zijn albums gekocht. Sterrenstatus in de USA en daarbuiten relatief onbekend. Samen met Tim Reynolds acoustisch in topvorm en heerlijk om zijn kenmerkende stem weer eens te horen. Prachtartiest en 1tje die ik graag live hadden willen zien. Toch maar eens in de gaten houden.