Whitney Houston - Whitney (1987)

Pop / R&B
Label: Arista

1. I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me) (4:52)
  2. Just the Lonely Talking Again (5:34)
  3. Love Will Save the Day (5:25)
  4. Didn't We Almost Have It All (5:07)
  5. So Emotional (4:37)
  6. Where You Are (4:11)
  7. Love Is a Contact Sport (4:19)
  8. You're Still My Man (4:18)
  9. For the Love of You (5:33)
  10. Where Do Broken Hearts Go (4:38)
  11. I Know Him So Well (4:30)

met Cissy Houston

avatar van FisherKing
0,5
Wat een aardige dame. dat ik dit heb moeten aanhoren, tja....

En ja ik heb de songs stuk voor stuk moeten aanhoren....

Dustyfan
Ik hoor nog liever nagels over een schoolbord krassen....

1,0
Veel goede muziek is voortgekomen uit overmatig drugsgebruik, maar daar heeft Whitney nooit last van gehad.

avatar van Sanvean
FisherKing schreef:
Wat een *aardige dame*...geestelijke schadevergoeding

wackyboy schreef:

Profijt van gehad, bedoel je?

1,0
Ik bedoelde eigenlijk dat ze nooit last heeft gehad van goede muziek

avatar van Kos
Kos
Wat kunnen we weer overdrijven

avatar van T.O.
Laat ik het dan subtieler verwoorden:

Goed is anders.

Ik vond haar debutalbum geweldig, en deze vond ik ook nog wel goed. Inmiddels heb ik het wel gehad met deze over het paard getilde drugaddict, maar destijds heb ik deze cd best vaak beluisterd.

1,5
Eerlijk is eerlijk: nu kan ik het niet aanhoren, toen vond ik het wel aardig. Niet aardig genoeg om zelf aan te schaffen, maar wel om het over te tapen van een ander.

ik vind whitney van voor de Bodyguard toch stukken beter dan tijdens of erna.

hier klinkt ze nog fris en gemotiveerd.

ooit had deze dame een gouden stem maar sinds ze met meneer bobby brown gaat is het bergafwaarts gegaan met whitney,eeuwig zonde

avatar van FunkStar
De beste Whitney Houston CD met 6 hits!!

avatar van kaztor
Ikzelf vind dit vreselijke muziek, maar moet toch even kwijt dat het niet eerlijk is iemand voor een drug-addict uit te maken op basis van een album dat ze volledig clean opgenomen heeft.

avatar van annalouisa
Eén van haar mindere albums. Maar I wanne dance with somebody was en blijft voor mij nog steeds een hit/classic!

Father McKenzie
De ergste straf voor wie onschuldig veroordeeld wordt... pfffft!

Ik kèn dit album, een vriendin van me had dit in huis en speelde dit heel vaak, bweurk wàt slecht!

alleen '' I wanna dance with sombody '' vind ik nog wel lekker klinken

avatar van Madjack71
Enige album wat ik van deze gevallen wereldster in huis heb gehad op lp...nu niet meer trouwens.
Waarom ik die gehaald heb, ik zou het echt niet weten, maar ik wist wel meer dingen niet in die tijd.

Love will save the day en de cover I know him so well vind ik wel oke. Verder staan er voldoende hits op met...I wanna dance with somebody...als de draak van een hit.

Pre Bobby Brown periode en ook nog een waarop haar neusgaten nog heel waren en ze er goed uit zag. Jammer van het talent, want zingen kan ze.

avatar van Poeha
FunkStar schreef:
De beste Whitney Houston CD met 6 hits!!

Dit kan ik alleen maar onderstrepen

Dat mijn beoordeling toch nog positief uitvalt is uitsluitend vanwege dat prachtige "Where do broken hearts go"

avatar van principal2000
Om wat tegenwicht te geven voor de overdreven slechte (haat?) stemmers ga ik voor bijna de volle mep voor dit uitstekend popalbum. Op het moment van uitkomen was haar stem toch wel richting fenomenaal voor een popartieste (op die leeftijd) te noemen. Productie was ook top. Eigenlijk is dit gewoon een ultiem eighties popalbum. Welliswaar zoet, maar dat drukt mijn pret anno 2011 met dit album niet. Favo's zijn Love Is A Contact Sport en Love Will Save The Day.

Niet alle nummers zijn even goed (Your Still My Man vind ik bijvoorbeeld echt een draak van een nummer), dus het album aan één stuk beluisteren zou ik niet doen. Where You Are vind ik echter prachtig en nummers als Love Will Save The Day, For the Love of You, Love is a Contact Sport en I Wanna Dance With Somebody klinken nog steeds erg goed.

avatar van IntoMusic
Ga er maar vanuit (ze had haar salaris van haar lopende contract er al doorheen gejaagd) en onverwachts? iedereen gaat een keer... maar dat offtopic.

Deze opvolger van haar debut draai ik weinig tot niet. Wel de 2 albums die daarna kwamen. Op dit album vind ik haar nog steeds als een 'meisje' overkomen en de volwassenheid in de stem moet nog duidelijk vormen aannemen. Afijn... dat is later goedkomen en nog weer later totaal dramatisch afgelopen.

Berichten over het overlijden van Whitney verplaatst naar Muziek > Nieuws > R.I.P.

avatar van Madjack71
Net vernomen....treurig. Dit is het enige album van haar dat ik destijds gekocht had. Zoetsappig en glad, maar wel succesvol en in de bloei van haar leven, tot andere keuzes daar verandering in brachten. Where do broken hearts go....ik hoop naar een plek waar love will save the day.

avatar van jabba
Puur jeugdsentiment. Een lekker popalbum. Erg triest dat ze er niet meer is.

avatar van Dibbel
Om bekende en trieste reden de twee LP's die ik heb van Whitney maar eens van zolder gehaald.
Heel lang niet gedraaid.
Whitney Houston had een fenomenale stem,maar opereerde helaas niet in mijn genre. Had haar eigenlijk nog wel eens een keer op de pakweg Joss Stone/ Amy Winehouse tour willen horen, maar dit zit er helaas niet meer in.
Dit is haar tweede album, overwegend geproduceerd door Narada Michael Walden.
Het heeft die typische tweede helft van de jaren 80 sound.
Overwegend glashelder geproduceerd met veel gladde keyboards die de sound van piano, zangpartijen en blazers vervangen. Met verder veel (percussieve) geluidjes om het nog wat extra dicht te metselen, wat echte soul nu natuurlijk net niet nodig heeft. Een soberder produktie had haar stem nog meer recht gedaan.
Er staan minstens 5 hits op en heeft vanaf juni 1987 net iets meer dan 2 jaar in de Album Top 50 gestaan. Een millionseller dus.
Het valt me op, dat ik het nu beter te pruimen vind dan destijds.
Beste nummers wat mij betreft Love Will Save The Day, Love Is a Contact Sport en You're Still My Man (wat nog het meeste op echte soul lijkt).
En wat staat ze leuk op die hoes.
Met op de binnenhoes het zelf geschreven: With Love, Whitney...

TheArtfulDodger
principal2000 schreef:

Fenomenaal haar stem, helemaal mee eens. Naast de nummers die jij al noemde behoren ook nog So Emotional & I Wanna Dance With Somebody tot mijn favorieten.

avatar van Funky Bookie
Ik kan best begrijpen dat mensen moeite hebben gekregen met de persoon Whitney.
Het album is echter helemaal niet slecht.
In het genre is het zelfs behoorlijk goed, al is het niet helemaal mijn favo genre.

Veel bekende nummers zorgen ervoor dat dit album prettig wegluistert en mevrouw heeft een dijk van een stem.

avatar van Kronos
Ik vond het debuut eerst een heel pakje beter dan deze tweede maar dat verschil is steeds kleiner geworden.
De ballads zijn uiteraard niet zo sterk als 'All at Once' en 'Greatest Love of All', maar dieptepunten zijn er gelukkig ook niet.
Mijn favoriet hier is trouwens een up-tempo nummer. Niet de opener die te vaak op de radio is geweest, maar het heerlijk energieke Love Will Save the Day.