Unearth - The Oncoming Storm (2004)

Label: Metal Blade

1. The Great Dividers (4:04)
  2. Failure (3:14)
  3. This Lying World (4:19)
  4. Black Hearts Now Reign (4:05)
  5. Zombie Autopilot (4:12)
  6. Bloodlust of the Human Condition (3:30)
  7. Lie to Purify (3:43)
  8. Endless (3:25)
  9. Aries (2:42)
  10. Predetermined Sky (4:07)
  11. False Idols (3:43)
avatar van james_cameron
Lekkere metalcore in het straatje van Killswitch Engage. De songs gaan na een tijdje allemaal een beetje op elkaar lijken, maar toch is dit een heerlijk vet klinkend album, goed geproduceerd en makkelijk te behappen.

Necr0ph0biC
^ Vind ik ook, lijkt erg op KsE en lijken een beetje op elkaar, maar klinkt allemaal erg goed. 4*

ik vind dit meer hardcore dan metalcore.

opzich wel goed album.

Ik kan ook geen verband vinden met KsE eerder met Parkway Drive.

avatar van knoltor
Vintage schreef:
ik vind dit meer hardcore dan metalcore.

Interessant. Ik vind dit meer metal dan wat voor -core dan ook. De hardcore elementen van weleer zijn nog wel aanwezig, maar al zeer naar de achtergrond gedrukt, wat op latere Unearth-platen nog meer het geval zal zijn.

Dit is absoluut niet hardcore pur sang. Luister dan maar eens naar platen van Madball of Terror ofzo en vergelijk.

Verder is het natuurlijk wel zo dat de grenzen tussen hardcore en metal steeds meer vervagen. Was vroeger metal en punk (en dus later hardcore) nog een scherpe tegenstelling, tegenwoordig zijn er zat bands die van beide walletjes snoepen. En met goede resultaten, als je het mij vraagt.

bennerd
Unearth blijft voor mij dé definitie van metalcore, wat ze met dit album nog maar eens benadrukken.