Time Bandits - Fiction (1985)

Label: CBS

1. Dancing on a String (4:17)
  2. I Want to Live (5:08)
  3. I Won't Steal Away (4:43)
  4. You Are Every World (4:27)
  5. Runaway (3:52)
  6. Only a Fool (5:00)
  7. Back Against the Wall (4:52)
  8. Endless Road (4:20)
  9. America (4:19)
  10. I'm Only Shooting Love [Special Re-mix] * (7:19)
  11. I Won't Steal Away [Special Re-mix] * (7:14)
  12. Star * (4:13)
avatar van musicfriek
Deze band was ik al helemaal weer vergeten totdat ik laatst tegen het nummer Endless Road aanliep. Dat was wel een toppertje in mijn kinderjaren! Heerlijk om dat nr weer eens te horen en ik blijf het hun leukste song vinden.

Marcel²
Ik zie dit album nu net pas staan, ik heb hier nog singles van. Leuke liedjes van de Time Bandits, en het nummer Endless Road vind ik ook erg leuk.

avatar van FunkStar
'Endless Road' is een heerlijk liedje wat tijdloos is!

avatar van musicfriek
FunkStar schreef:
'Endless Road' is een heerlijk liedje wat tijdloos is!

Draai het nummer nu weer, is gewoon HET ultieme zomernummer! Zo eenvoudig, maar zo geweldig gedaan, steekt met kop en schouders boven al hun andere nummers uit. Zou deze band nog weleens live willen zien

Sheplays
Bijna alweer vergeten, deze Time Bandits. Ze waren live erg goed, friek, volgens mij treden ze nog steeds op, dus....

avatar van Martijn Jonkers
Dancing on a string vind ik echt het beste nummer van deze onderschatte CD. Het nummer heeft een geweldige opbouw en een heerlijke drive. Vind trouwens het hele album zeer de moeite waard.

avatar van RobbyT
En wat te denken van dat prachtige mysterieuze intro van "You are every world"

Jammer dat Endless Road nog maar zo weinig airplay krijgt. Een prachtsong die qua productie helemaal past in de tijdsgeest van de jaren '80.

avatar van Edwynn
Endless Road is internationale klasse. Inderdaad jammer dat we het nooit meer terughoren.

Edwynn schreef:

Ben ik volledig mee eens. Alides Hidding is hier op zang en gitaar goed op dreef. En een uitstekende toetsenist hebben ze ook blijkt vooral op dit album. Mijn favorieten zijn dus Endless Road en verder You are Every World, Runaway en Only a Fool.

avatar van reptile71
Ik vond Endless Road als kind ook een mooi liedje. Het heeft een mooie melodie. Het nummer klinkt inmiddels behoorlijk gedateerd, net als de rest van de plaat. Nu ik het weer hoorde deed het me ook sterk aan een ander jaren 80 nummer denken. Even flink hersenkraken leverde op dat ik Never Ending Story bedoel van Limahl uit 1984.

LTU
Super album, hem hem jammer genoeg alleen op LP en wil deze graag op cd dus als iemand deze zou willen verkopen dan hoor ik het graag. [email protected]

avatar van vielip
Ben verder geen fan van de band en ken het album niet maar Endless road is toch echt een kneiter van een nummer! Echt te gek. Zoals Edwynn hierboven al zegt; internationale klasse. En inderdaad zonde dat we dit nummer zelden of nooit meer ergens horen. Had wat mij betreft in de top 2000 mogen staan bijvoorbeeld...in plaats van één van de (te) vele liedjes van een Bløf of Borsato om maar eens wat landgenoten te noemen...

AOR_Lover
Het nummer Endless Road staat redelijk hoog in de 80's top 810 die op Radio 10 te horen is. Verder is er een fantastische 12" dance remix versie gemaakt die ik nog regelmatig opzet als ik even een boost nodig heb.

avatar van Poeha
Jullie zijn nu al 17 jaar aan het raaskallen dat Endless Road zo'n toffe track is (en dat is het zeker ook), maar I Won't Steal Away is natuurlijk hun lekkerste. Wat een schwung zit er in dat nummer.