Ten - Babylon (2000)

Label: Frontiers

1. The Stranger (7:21)
  2. Barricade (5:23)
  3. Give in This Time (5:25)
  4. Love Became the Law (4:42)
  5. The Heat (5:41)
  6. Silent Rain (6:27)
  7. Timeless (4:54)
  8. Black Hearted Woman (5:35)
  9. Thunder in Heaven (6:59)
  10. Valentine (6:14)
avatar van Rinus
Kwalitatief goede hardrock/metal in de britse traditie. Veel drive en melodie.

avatar van Sinner
Had me Babylon verleden week dan maar aangeschaft. Ik was niet erg onder de indruk van hun debuut cd indertijd ("Ten" zelf) en dat heeft me er altijd van weerhouden om de rest te beluisteren. Ook bij Babylon heb ik een beetje een dubbel gevoel. Aan de ene kant hoor je duidelijk dat er prima muzikanten aan het werk zijn, maar anderzijds mis ik bij heel wat nummers vuur en passie. Het spettert bijna nergens echt. Zo vind ik The Stranger, Barricade, Black Hearted Woman en Thunder In Heaven best goed (en meteen ook de nummers met de meeste "drive"), maar staan daar anderzijds kwelerige zeiknummers als Love Became The Law en Valentine tegenover. Het wordt wel nergens echt slecht maar hoger dan een 3 kom ik zelf niet. (tussen 3 en 3,5 eigenlijk - maar net niet goed genoeg)