Edgar Winter - The Best Of (2002)

Blues / Rock
Label: Legacy

1. Frankenstein (4:45)
  2. Give It Everything You Got (4:31)
  3. Dying to Live (4:02)
  4. Save the Planet (5:39)
  5. Tobacco Road (4:08)
  6. Turn on Your Lovelight [Live] (7:48)
  7. Harlem Shuffle [Live] (3:33)
  8. Entrance (3:32)
  9. Fire and Ice (7:05)
  10. Fly Away (3:01)
  11. It's Your Life to Live (5:31)
  12. Rock and Roll Revival (4:19)
  13. We All Had a Real Good Time (3:06)
  14. Keep Playin' That Rock & Roll (3:45)
  15. Free Ride (3:07)
avatar van Gajarigon
Frankenstein is één van de beste nummers aller tijden, maar is de rest de moeite?

avatar van Justinx
Ahhh, echt wel jammer! Ik had wel beter verwacht van de Edgar Winter Group! Met inderdaad gezegd dat Frankenstein één van de beste nummers aller tijden is vind ik de rest zwaar tegenvallen. Zijn muziek is een beetje soul/blues achtig á la Earth Wind & Fire. Echt een tegenvaller deze cd. Ik wil wel meer nummers zoals Frankenstein zien, dat is echt een hoogtepunt van de man.

beaster1256
ja, frankenstein is een pletwals van een nummer, de rest valt zelfsbehoorlijk tegen, wat echter niet te begrijpen valt is dat ' free ride ' nochthans een nummer 1 hit in de us er niet op staat.

avatar van musician
Vreemd.

Heb wel deze cd met dezelfde intrigerende hoes uit 2002, met toch iets andere nummers. Inclusief Free ride op het eind:

1 Frankenstein 2 Give it everything you got 3 Dying to live 4 Saving the planet 5 Tobacco road 6 Turn on your lovelight (live) 7 Harlem Shuffle (live) 8 Entrance 9 Fire and ice 10 Fly away 11 It's your life to live 12 Rock and roll revival 13 We all had a real good time 14 Keep playing that rock 'n' roll 15 Free ride

Ben er alles bij elkaar ook niet zo heel erg kapot van deze rock-variant, behalve dan Frankenstein en Free ride.

avatar van FunkStar
Wat raar dat Free Ride hier niet opstaat!