Novastar - Inside Outside (2014)

Belgiƫ
Label: Warner Bros.

1. Closer to You (3:21)
  2. Faith in You (3:36)
  3. In Love with Another (4:05)
  4. Kabul (3:12)
  5. Inside Outside (4:21)
  6. So Softly (3:42)
  7. Tumulus Man (5:01)
  8. Light Up My Life (3:06)
  9. Fall Down (2:39)
  10. Silvery Rain (3:41)
  11. End to End (3:37)
avatar van Julian McArthur
Al een jaar lang zet ik dit album constant op. Echt een topplaat. In mijn ogen niet enkel zijn beste plaat, maar een van de beste platen ooit. Topsongs, mooi gemixt

Popdroid
Prachtige plaat. Wat een onzin lees ik hier allemaal. Hij wilde gewoon een nieuwe muzikale weg ingaan, of moest hij een kopie van z'n vorige 3 platen uitbrengen? Dat was pas platcommercieel geweest. Er zijn veel kwalitatieve acts (als we Pitchfork moeten geloven) die nog niet in de buurt komen van dit allemaal. Hij heeft helaas het ongeluk een Belg te zijn wat al synoniem is voor slecht management en PR. Mocht dit een Engelsman, Amerikaan of Hollander geweest zijn zat hij ieder jaar bij Jools Holland in de show. De oude nummers zingt hij nog steeds op dezelfde manier als vroeger, zijn stem is dus niet kapot ... Het was net de bedoeling om de muziek wat meer op de voorgrond te zetten op de nieuwe plaat om een dromerig effect te creëeren.

Ozric Spacefolk
Ik hoorde Novastar bij mn vriendin, en ik had er eerlijk gezegd, nog nooit van gehoord. Ze vindt dat ik uit een ei kom. Hoe dan ook, vond ik het wel lekker. Maar ik lees best negatieve berichten hier, zit ik dan toch verkeerd?

avatar van Aurum
Ozric Spacefolk schreef:

Je zit niet verkeerd, maar het kan zomaar zijn dat je zijn oudere albums nóg lekkerder vindt.

avatar van oceanvolta
Dit album nog helemaal niet beluisterd na de teleurstellende singles te hebben gehoord. Misschien toch maar eens verandering in brengen aangezien Novastar net bevestigd is voor Schollenpop (gratis festival op het zuiderstrand van Scheveningen).

avatar van davevr
Rare reacties hier, de eerste keer dat er een plaat van Novastar is die ik apprecieer, wordt ze hier de grond ingeboord. Ik hou van die dromerige sfeer, en hoop dat hij zo verder doet.

avatar van oceanvolta
davevr schreef:

avatar van davevr
oceanvolta schreef:
[quote=5033528.

Ik hou ook van een dromerige sfeer maar ook van goede liedjes. Ik hoor hier weinig verrassends en weinig pakkende melodieën. Tegenvaller maar nog net voldoende. [/quote]

Hola, sfeer en goede liedjes, dat is misschien iets te veel gevraagd. Dan had hij een 4* verdient

Grote tegenvaller. Ik kan geen enkel nummer opnoemen dat echt goed is, en dan scheelt er wat

Toch wel een plaat die je zijn werk moet laten doen...op je laten inwerken,'inside outside' wordt na vele luisterbeurten echt wel een meesterwerk. Niet de fraaie mooi openbloeidende 'bitter than life' refreinen,nee,de zang is meer naar de achtergrond. Meer akoestische invulling. Toch wel mooie productie van John Leckie,al duurde het wel een tijdje voordat het album me kon bekoren en zijn schoonheid aan mij prijs gaf. Geduld is een schone deugd zo zie je maar.