Crazy Horse - Crazy Moon (1978)

Label: Reprise

1. She's Hot (3:13)
  2. Going Down Again (3:27)
  3. Lost and Lonely Feelin' (3:13)
  4. Dancin' Lady (3:24)
  5. End of the Line (3:12)
  6. New Orleans (3:12)
  7. Love Don't Come Easy (3:13)
  8. Downhill (4:17)
  9. Too Late Now (2:56)
  10. That Day (3:20)
  11. Thunder & Lightning (3:57)
avatar van Rufus
Staan enkele prima nummers op zoals Going Down Again.

Down_By_Law
Lang niet zo goed als het eerste Crazy Horse album, maar zeker de moeite waard - zeker omdat Neil Young stiekem op de meeste tracks leadgitaar speelt (het is dus eigenlijk een Crazy Horse & Neil Young album).

Stijn_Slayer
Ik vind 'm niet eens zo veel minder dan Crazy Horse's debuut. Het album begint uitstekend met 'She's Hot', met één van de allerbeste solo's die Neil Young ooit speelde, en 'Going Down Again'.

Ook 'Love Don't Come Easy', met een schitterende bijdrage van saxofonist Steve Lawrence is een hoogtepunt, of wat te denken van 'Downhill', wederom met een geweldige bijdrage van Neil. Had zo op Zuma gekund. Ook 'Too Late Now' en 'That Day' vind ik erg pakkend.

'Thunder & Lightning' had ook zo op een Zuma kunnen staan. Deze nummers ontstonden dan ook al in 1974, rond dezelfde tijd als de sessies voor Zuma.

Verder zijn ook Ben Keith en David Briggs van de partij.

avatar van harm1985
She's Hot is in 1975 ook al eens live gespeeld tijdens een Neil Young & Crazy Horse concert., evenals New Orleans en Lost and Lonely Feeling:

Sugar Mountain - Neil Young Set Lists - sugarmtn.org

HIER te beluisteren. Opnamekwaliteit is niet super briljant en Neil heeft wel eens beter gezongen, maar het spel is wel lekker los en ontspannen.

Prachtplaat die zich kan meten met de beste Neil Young albums uit dezelfde periode. Het ongepolijste van Zuma heeft me nooit kunnen raken, maar op dit album komt het veel beter uit de verf. Kwa sound komt het erg overeen met de 'Live Rust' opnames. Het zou zo tijdens hetzelfde concert kunnen zijn opgenomen. Gaat ook op voor 'Like A Hurricane', dat op Stars n'Bars staat. 'Going Down Again' is een kippenvel nummer dat dromerig en nostalgisch klinkt. Ook de intro van 'Thunder And Lightning is noemenswaardig met haar snerpende Neil Young solo. Let op de subtiele gitaarsolo in combinatie met synthesizers in het midden van 'That Day'.

Stijn_Slayer
Stijn_Slayer schreef:
Verder zijn ook Ben Keith en David Briggs van de partij.

Correctie: geen Ben Keith.