The Allman Brothers Band - Play All Night: Live at the Beacon Theatre 1992 (2014)

Blues / Rock
Label: Epic

1. Statesboro Blues (7:00)
  2. You Don't Love Me (6:38)
  3. End of the Line (5:44)
  4. Blue Sky (7:33)
  5. Nobody Knows (13:20)
  6. Low Down Dirty Mean (7:20)
  7. Seven Turns (4:41)
  8. Midnight Rider (3:19)
  9. Come on in My Kitchen (6:02)
  10. Guitar Intro - Hoochie Koochie Man (10:01)
  11. Jessica (10:01)
  12. Get on with Your Life (8:17)
  13. In Memory of Elizabeth Reed (20:57)
  14. Revival (5:45)
  15. Dreams (11:19)
  16. Whipping Post (11:36)
avatar van deedee
Een nieuwe Live at the Beacon. Het zal ook zeker niet de laatste zijn. Dit keer met gitaartandem Dickey Betts en Warren Haynes. Het betreffen opnamen van de eerste Beacon run uit 1992.
De plaat klinkt erg goed en de band is zoals gewoonlijk in topvorm. Veel bekende nummers, maar zoals altijd in andere arrangementen. Er wordt weer flink op los geïmproviseerd. Ditmaal ook een akoestisch intermezzo van 3 nummers. Heel erg mooi allemaal.

Ondanks dat het wederom een liveplaat is met veel bekende nummers, blijven de verrassende uitvoeringen/improvisaties immer fris en kan ik er in ieder geval geen genoeg van krijgen. Ik geloof niet dat er een andere band bestaat of bestaan heeft, die live zo goed is. Een combinatie van toptalent, inzet, improvisatievermogen en vooral het juiste gevoel.

Vandaag de Record Store Day dubbel vinyl versie hiervan gekocht. Wat een plaat is dat weer zeg! Tien van de 16 songs van de cd staan hierop, maar wel de lange songs Dreams, In Memory Of Elizabeth Reed , Jessica & Whipping Post. Fantastisch geproduceerd en geperst op 180 gram vinyl klinkt dit voortreffelijk. Dit is The Allman Brothers Band op zijn best en dan krijg je ook wat, mag je wel zeggen. Want wat een muzikanten spelen er hier mee, gelukkig nog op gitaar Dickey Betts & Warren Haynes. En natuurlijk Gregg Allman en al die anderen. Elk nummer klinkt weer anders als op de plaat en als op een vorige live plaat. Ook de drie lange nummers die ook al op At Fillmore East staan. Het is ruim 20 jaar na dat legendarische concert, maar aan kracht heeft de band (nauwelijks) ingeboet. Geweldige live plaat!

avatar van DikkeDarm
Sinds een jaar of 5 de ouwe bluesrock scène aan het verkennen maar dit is toch wel de SHIT. Wat een gitaar bazen zijn dit zeg. Binnenkort ga ik hun legendarische Live At Fillmore beluisteren. Er gaat opnieuw een wereld voor me open.....

Ik kan niet anders dan 5 sterren geven voor dit live pareltje.

avatar van Broem
Toch wel een van de mooiste uitvoeringen van een heerlijke bluesrock song die al mijn hele leven meegaat "In Memory of Elizabeth Read". Magistraal en een heerlijk live album van deze giganten.

avatar van liefkleinhertje
Hier boven word al de loftrompet geblazen en dat is meer dan terecht ,dit is een meer dan uitstekende CD voor een zeer schappelijke prijs
De nummers 7,8 & 9 zijn akoestisch maar voor de rest word je bedolven onder schitterend gitaar werk
Dit is dus gewoon een aanrader !! (net geen 5* wegens een paar foutjes maar het zit er in de buurt)

avatar van Mssr Renard
Deze op vinyl besteld, maar dan staan er wel minder songs op, maar ik vind the Brothers juist zo'n band die zo lekker klinkt op vinyl.

avatar van Mssr Renard
Mijn dubbellp is binnen, met de volgende tracklist:

Statesboro Blues
Revival
In Memory of Elizabeth Reed
Jessica
Whipping Post

Waarbij de laatste drie songs een hele lp in beslag nemen. Geweldig!

Prima Live CD. Mooie uitvoeringen van bekende nummers. Die drumsolo in In Memory of Elizabeth Reed doet een beetje afbreuk aan die verdere vette uitvoering. Die 3 akoestische nummers hadden er voor mij niet op gehoeven maar ja smaken verschillen. Voor de liefhebbers van de gitaarlicks; beluister Gov't mule !!! Ook met Warren Haynes !!

avatar van Mssr Renard
Hoort de drumsolo niet gewoon bij Elizabeth Reed? Ik kan me niet herinneren dat die er niet inzit (live dan).