Rush - Different Stages (1998)

Alternatieve titel: Live

Canada
Label: Atlantic

1. Dreamline (5:34)
  2. Limelight (4:32)
  3. Driven (5:17)
  4. Bravado (6:23)
  5. Animate (6:29)
  6. Show Don't Tell (5:29)
  7. The Trees (5:29)
  8. Nobody's Hero (5:01)
  9. Closer to the Heart (5:13)
  10. 2112 - I. Overture (4:33)
  11. 2112 - II. The Temples of Syrinx (2:20)
  12. 2112 - III. Discovery (4:17)
  13. 2112 - IV. Presentation (3:40)
  14. 2112 - V. Oracle: The Dream (1:49)
  15. 2112 - VI. Soliloquy (2:08)
  16. 2112 - VII. Grand Finale (2:36)
  17. Test for Echo (6:16)
  18. The Analog Kid (5:15)
  19. Freewill (5:36)
  20. Roll the Bones (5:58)
  21. Stick It Out (4:43)
  22. Resist (4:28)
  23. Leave That Thing Alone (4:46)
  24. The Rhythm Method (8:20)
  25. Natural Science (8:06)
  26. Force Ten * (4:47)
  27. The Sprit of Radio (5:00)
  28. Tom Sawyer (5:19)
  29. YYZ (5:25)
  30. Bastille Day (5:08)
  31. By-tor & the Snow Dog (4:59)
  32. Xanadu (12:33)
  33. Farewell to Kings (5:54)
  34. Something for Nothing (4:01)
  35. Cygnus X-1 (10:24)
  36. Anthem (4:47)
  37. Working Man (4:01)
  38. Fly by Night (2:04)
  39. In the Mood (3:35)
  40. Cinderella Man (5:10)
totale tijdsduur: 3:22:38 (3:27:25)
avatar van Casartelli
Bij Amazon is hij gewoon vanaf een pond of zeven te krijgen.

En ik meen dat ik hem in fysieke winkels ook nog wel eens tegenkom, maar zo heel sterk is mijn registratie van de winkelvoorraad van albums die ik zelf al heb nu ook weer niet.

avatar van meneer
Nou, het is tijd om Rush eens te gaan leren kennen. Volgens mij is dit een prima album om mee te gaan beginnen.

avatar van meesterdch
meneer schreef:

Zeker een goed album om mee te beginnen. Rush heeft zoveel moois gemaakt in hun lange carrière. Zelfs in de laatste jaren hebben ze nog best een aantal sterke nummers geschreven. Al blijven nummers als 2112 en Xanadu nummers uit hun hoogtijdagen. Ik mis ook nog wel een aantal toppers op dit album. Maar die laat ik je morgenavond wel horen. Manhattan project bijvoorbeeld.

avatar van Brutus
Ik ben niet zo'n fan van het werk vanaf Signals. Ik moet wel bekennen, dat ik de nummers live veel beter vind dan op de reguliere platen. Het spreekt voor zich, dat de heren fantastische muzikanten zijn.

Trouwens, wat een geweldige uitvoering van Anthem.

Hé Brutus dat bonus schijfje met een concert uit 1978 met alle kanjers van A Farewell to Kings moet jou toch ook zeker aanspreken?

avatar van uffing
meneer schreef:

Absoluut! Ik ben hier uiteindelijk ook mee begonnen. Het heeft geleid tot een liefde voor het leven. Enjoy!

top uffing

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Neal Peart schreef:

Wat te denken van Xanadu?? Wordt nagenoeg nooit meer LIVe gespeeld

In volledige versie op R40 en ingekorte versie op R30. Ben al hun live-albums aan het draaien en nu dus Different Stages. Misschien heb ik het eerder vermeld, maar hier staat dus de enige echte integrale uitvoering van 2112 op met de complete Discovery en Oracle: The Dream; die in andere uitvoeringen overgeslagen worden. Live-materiaal van Presto lijkt wel een beetje een zeldzaamheid bij Rush. Hier slechts Show Don't Tell, Presto zelf staat dan op Time Machine en The Pass duikt nog eens een keer op, o.m. Rio, maar daarmee is het wel gezegd. Het materiaal van Roll the Bones houdt zich beter staande op live-releases. Driven viel mij nog op door de bass-solo en verder is dit gewoon genieten geblazen!

avatar van Pitchman
5 Sterren...einde bericht!

ricardo schreef:
Wat een tracklist zit er bij dit album, Cygnus X-1, Xanadu, YYZ, Tom Sawyer, 2112, The Spirit Of Radio, Farewell To Kings, Animate, Closer To The Heart, Cinderella Man en Freewill, kortom alle klassiekers tot 1998 staan erop, maar snel even checken dit album.
Om mijzelf maar even te quoten: Dat snel checken is er niet van gekomen, maar kwam hem nu een keertje gebruikt tegen. Morgen valt hij in de bus, ben benieuwd. Volgens mij is cd 3 hetzelfde concert als cd 2 van de deluxe versie van A Farewell to Kings.

avatar van freakey
ricardo schreef:

Inderdaad hetzelfde concert, ik had het nog niet opgemerkt... De Farewell to King versie is wel uitgebreider, want 1,5 cd vol ipv 1...

avatar van ricardo
Inderdaad, hier staan 11 nummers op van dat concert uit 1978, en op deluxe versie van A Farewell to Kings staan er 15 nummers van op. Ook best opmerkelijk dat vanaf het album 2112 tot en met Permanent Waves er speciale edities op de markt zijn met een tweede cd met live concert, maar hun magnum opus Moving Pictures en b.v Signals en Grace Under Preassure alleen maar de standaard versie ervan zijn.

avatar van uffing
ricardo schreef:

Dat komt omdat die jubileumedities allemaal zijn verschenen om de veertigste verjaardag van het betreffende album te vieren. Hopelijk zitten er voor die albums die jij noemt (en wat mij betreft ook van Power Windows) dus ook nog wat mooie setjes in de pijplijn.

avatar van ricardo
Ok ja inderdaad het 40 jarige jubileum zal de reden zijn. Benieuwd of ze nog een mooie live tour van Moving Pictures op de plank hebben liggen om voor volgend jaar uit te brengen. In 2009 is er wel al de Grace Under Preassure tour uitgebracht, die zouden ze dan als extra cd in die jubileum versie mee kunnen doen.

Cd 1 en cd 2 van deze plaat klinken super vind ik, en ben blij dat ze veel nummers van Counterparts hebben genomen. En van Roll The Bones volgens mij ook nog 3 nummers. Mooie live plaat, waar ook cd 3 erg lekker klinkt, maar die beluister ik niet liever dan 1 en 2, vind ze alle 3 lekker klinken. Blij met deze live plaat. Heb nu 6 live albums van Rush, de eerste 4 tot en met deze, Snakes & Arrows en Clockwork Angels tour, en vind ze allemaal goed. Die uit Rio ook ooit gehad, maar dat is dan ook het enige mindere live album van Rush.