Alexandre Desplat - Une Chance Sur Deux (1998)

1 stem

Frankrijk
Score
Label: RCA

1. 1 Chance Sur 2 (3:57)
  2. Le Spécialiste (1:32)
  3. Un Petit Tour de Man? (2:37)
  4. L'Évasion (1:51)
  5. Il Faut Réaliser Ses Rêves (1:24)
  6. Le Bruit de l'Avocat Bien Mûr (1:04)

met 59

7. Pris Au Piège (3:56)
  8. Peur Sous La Pluie (4:00)
  9. Alice Rencontre Mr. Vignal (1:03)
  10. Recherche Père Désespérément (2:45)
  11. L'imper Contre-attaque (1:47)
  12. Deux Pères et une Fille (2:08)
  13. Alice S'endort (1:27)
  14. Une Famille Unie (1:51)
  15. Alice Rencontre Mr. Brassac (1:36)
  16. C'est La Dernière Fois (2:55)
  17. Vignal Se Rebiffe (2:25)
  18. Félonie en Sous-Sol (3:38)
  19. L'assaut (6:25)
  20. Carella Est Là (New York Trio) (1:54)
  21. La Malette Russe (2:35)
  22. Les Deux Font le Père (0:43)
  23. Runaway Love (4:53)
neo
Begin steeds meer waardering te krijgen voor deze componist, die onvoorstelbaar veel heeft gecomponeerd in de ruwe 15 jaar dat hij het nu doet. Ontdekte zijn talent een paar jaar terug, zowat gelijktijdig met Bruno Coulais. Une Chance Sur Deux was het bewijs dat hij overweg kon met actiemateriaal, iets wat hij later des nog meer aantoonde met Nid de Guêpes en Hostage. Hij weet altijd te midden van de chaotische klanken van de actie muziek uitermate stijlvol te blijven. Herkenbaar is zijn manier van componeren soms wel, maar zoals alles van hem wat ik ken, blijft hij verrassen. 4 sterren