Young Money: Rise of an Empire (2014)

Label: Young Money

1. Euro - We Alright (5:12)

met Birdman en Lil' Wayne

2. Drake - Trophies (3:08)
  3. Lil' Twist - Bang (4:10)

met Euro en Cory Gunz

4. Tyga - Senile (3:19)

met Nicki Minaj en Lil' Wayne

5. Euro - Induction Speech (5:21)
  6. Lil' Twist - One Time (4:21)

met Tyga en YG

7. Shanell - Hittin' Like * (2:42)

met Chanel West Coast

8. Nicki Minaj - Lookin' Ass (2:41)
  9. Gudda Gudda - Fresher Than Ever (6:46)

met Jae Millz, Flow, Mack Maine en Birdman

10. Lil' Twist - Back It Up (3:34)

met Tyga

11. Lil' Wayne - Moment (4:39)
  12. PJ Morton - You Already Know (4:09)

met Mack Maine, Gudda Gudda en Jae Millz

13. Shanell - Catch Me at the Light * (3:28)

met Yo Gotti

14. Christina Milian - Video Model * (3:58)

met Lil' Wayne

15. Tyga - Good Day * (3:44)

met Meek Mill en Lil' Wayne

avatar van Rhythm & Poetry
Dit is een plaat zeg. Wow. En Euro is een grote aanwinst voor YMCMB. Ik ben onder de indruk. Groetjes aan mijn ouders.

nedbed
Dit is erg sterk. Senile is mijn favoriet.

thrm
Enigszins wanhopig kun je dit Rise of an Empire wel noemen. Nu het muzikaal niet meer lukt, moet Lil Wayne gedacht hebben, probeer ik met de betiteling van mijn (label)album de geschiedschrijving te beïnvloeden. Helaas voor de eens zo ongenaakbare rapper zijn we met zijn allen niet helemaal op ons achterhoofd gevallen en moeten we concluderen dat dit pijnlijk slechte album eerder het definitieve einde van een tijdperk tekent. Drake en Nicki Minaj zijn Young Money inmiddels definitief ontgroeid en leveren beiden uit loyaliteit nog een nummertje aan. Ze vormen de twijfelachtige hoogtepunten op een verder door matig tot slechte rappers ontsierde miskleun. Tragisch dieptepunt is als we de 21-jarige heliumstem van Lil Twist een Chief Keef-imitatie horen doen op 'Bang'. Recentelijk heeft Lil Wayne aangekondigd dat hij na zijn komende Carter V de microfoon aan de wilgen zal hangen. Er zullen niet veel mensen wakker van liggen als dit zooitje ongeregeld zijn voorbeeld volgt.

avatar van Rhythm & Poetry
Alleen jij denkt er zo over. Lil Wayne is een kaolo baas.

Harco
Sick hoe relevant Birdman nog is op 45-jarige leeftijd.

avatar van Rhythm & Poetry
Hij speelt zelfs voor Miami Heat in de tussentijd.

Birdman

bennerd
Harco schreef:
Sick hoe relevant Birdman nog is op 45-jarige leeftijd.

Hevig onderschat, die man.

avatar van Yestsida
bennerd schreef:

Hevig onderschat, die man.

Sowieso! 5 * Stunna is bijvoorbeeld een pareltje.

avatar van Silky & Smooth
Ik blijf zijn verse op High legendarisch vinden:

See we ride for flame, nigga, a G to my name, nigga
I dos my thang, nigga, I'm getting this change, nigga
So who's to blame, nigga, about the game, nigga
They said I did it, so fuck them niggas
I gave the plan, nigga, I gave the game, nigga
I'm doin my thang, and still fuck them niggas
I know the lane, nigga, I know the pain, nigga
I know the fame, and still fuck them niggas
Nigga, yeah, we chilling with them bitches on us
Holla, nigga, while we counting our hood riches
Thinking 'bout all the hood niggas
Never got a chance to hit licks for them six figures
Nigga, and if you doing it how we done it, nigga
Watch for the law, cause we knew when it was coming, nigga
And every summer had Hummers, nigga
Spent a million dollars like it wasn't nothing, nigga

avatar van MDRAIJER
Ik ben wel een fan van meerdere van deze artiesten waarvan vooral Lil' Wayne maar hij heeft het er eerlijk gezegd niet veel beter op gemaakt.

Petje af voor Euro, dankzij hem zeker een hele ster omhoog.

avatar van Thomas91
Trophies, Senile en Induction Speech zijn lekker, de rest vind ik een stuk minder.

nedbed
Ik vind alleen Lookin' Ass en You Already Know minder eigenlijk. De rest vind ik bijzonder fijn.

De 2 deluxe tracks zijn hard

avatar van Soundbites
Ik luister naar het nummer Inductions Speech waar ik Euro voor het eerst hoor en het is best wel oke, een beetje richting Drake.

Maar hij heeft het er continue over dat hij het heeft gemaakt en dat hij daarop gaat proosten maar hij heeft heel weinig muziek uitgebracht. Op welke manier heeft hij het dan gemaakt want qua muziek mag hij nog wel even aan de spreekwoordelijke weg timmeren voordat hij het heeft gemaakt. Heeft hij het ergens anders in gemaakt of is dat de Young Money sound waar iedereen het heeft over dat ze het hebben gemaakt. Boeit het eigenlijk wel of ze het wel of niet hebben gemaakt maar weer typische 'we hebben het gemaakt, wij zijn de beste' hiphop muziek dat eigenlijk mijn strot uitkomt en dacht dat Kendrick daar een einde aan heeft gemaakt.