Greg Dulli - Greg Dulli's Amber Headlights (2005)

Label: Infernal

1. So Tight (2:57)
  2. Cigarettes (3:34)
  3. Domani (3:54)
  4. Early Today (And Later That Night) (3:34)
  5. Golden Boy (3:44)
  6. Black Swan (3:41)
  7. Pussywillow (3:41)
  8. Wicked (4:10)
  9. Get the Wheel (1:53)
avatar van mathias
Een nieuwe Greg Dulli!! Spannend... Ik heb de eerste vier nrs al gehoord en dat klonk opnieuw errug lekker. Enkel vanwege de korte tijdsduur (nog) niet gekocht, maar dat komt er zeker nog van. Vreemd is toch wel dat deze opnames dateren van 2001, wat doet suggereren dat dit goedkope geldklopperij is. Mij klonk het in ieder geval niet zo... dit leek me wel degelijk een volwaardig plaatje.

Ruby1966
Dit is Greg Dulli's "verloren album".

Het was inderdaad in 2002 al zo goed als afgerond, maar door het overlijden van Dulli's goede vriend Ted Demme in de ijskast gezet. Wel zijn een aantal nummers al eens als B-sides uitgebracht of in een andere vorm verschenen op het album Blackberry Belle van The Twilight Singers (een deel van de tekst van Cigarettes hoor je terug in Follow You Down en Get The Wheel).
In 2005 heeft hij de nummers helemaal uitgewerkt en verbeterd. Heerlijk album!

avatar van c-moon
Ik volgede Ruby's tip bij de bespreking van "Powder Burns" (Twilight Singers), en zo kom ik op dit solo-album van de grote meneer Dulli uit... Hier moet ik zeker achter aan, zeker met Ruby's reviewtje gelezen te hebben

Hébben moet ik dit ;-D

Ruby1966
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat dit album maar 1 stem heeft, alleen de mijne

avatar van c-moon
Zodra ik 'em gehoord heb stem ik ook hoor

djeffibrelich
ik heb em net gehoord en geef er een 4 voor
het is een goed album, maar wel minder dan wat dulli met the afghan whigs heeft gedaan.god wat hou ik van die man.

avatar van Jumpjet
Deze plaat komt het meest in de buurt van wat Dulli met Afgan Whigs deed. Amber Headlights heeft noit veel aandacht gekregen, dat blijkt alleen al uit het feit dat er 2,5 jaar niet gereageerd is op deze plaat... Onterecht, want hoewel dit niet Dulli's beste post-Whigs plaat is, is deze toch zeker de aanschaf waard.

avatar van freakey
Jumpjet schreef:

Ik dacht altijd dat dit een tussendoortje was, laatst toch maar eens besteld en hij bevalt goed. Waarschijnlijk heeft ie ook nooit zo'n aandacht gekregen omdat je er best wel moeite voor moet doen om hem te verkrijgen (ik tenminste wel), plus dat ie redelijk aan de korte kant is. Waardige Dulli-plaat. Enne, het werd inderdaad tijd dat hier weer eens een berichtje werd achtergelaten, op naar de volgende 2 jaar....

Vandaag voor het eerst gehoord, en wat is dit weer een heerlijk product van Greg Dulli.
Het opent behoorlijk energiek; zelfs wat heavy.
De soul is zoals altijd aanwezig in zijn stem, maar ook nu is er behoorlijk veel swing aanwezig.
Zelfs dansbaar.
Eigenlijk gaan we op deze toon verder.
Greg Dulli is een volksheld, net als Andre Hazes.
Iemand die over de zelfkant zingt; mislukte relaties, drank misbruik, en alles wat daar bij in de buurt komt.
Er zit een geloofwaardigheid en zijn toch wel zware onderwerpen, waardoor je hem wilt omarmen, en hem als trouwe blindengeleidehond de juiste richting op probeert te duwen.
De sympathie voor de angst die velen van ons hebben, het bewandelen van de verkeerde kant van het maatschappelijk vastgesteld denkbeeldig lijntje.
Amber Headlights is eigenlijk de opvolger van het debuut van The Twilight Singers, maar het lijkt dat Dulli uiteindelijk liever in groepsverband verder ging, misschien doordat dan wat minder de nadruk op hem persoonlijk komt te liggen, maar dat hij een element van de band is.
Een teamspeler; geen spits.
Dit album ontbreekt nog in mijn verzameling, maar zou er prima tussen passen.
Dulli heeft mij nooit teleur gesteld; en ook nu niet.