Arling & Cameron - Music for Imaginary Films (2000)

Score
Label: Emperor Norton

1. Le Flic et La Fille (4:26)
  2. 1999 Spaceclub (3:49)
  3. W.E.E.K.E.N.D. (4:14)
  4. Hashi (2:49)
  5. Let's Get Higher (4:31)
  6. Milano Cool (4:33)
  7. New Day (4:13)
  8. Zona Sui [Cocktail Mix] (3:43)
  9. Zona Sui [Samba Mix] (3:50)
  10. Spacebeach (6:00)
  11. Herrmann (5:16)
  12. Shiva's R&R Dub (1:56)
  13. Shiva's Daughter (4:08)
  14. The Only Guy (3:12)
avatar van starbright boy
Soms zou je het hele boekje op deze pagina willen zetten.
Deze cd bestaat uit filmmuziek voor fictieve films. In het boekje staat bij elke film een poster en een kort stukje over de actergrond van de film.
Le Flic et la fille is bijvoorbeeld een Alain Delon vehikel. W.E.E.K.E.N.D. is een Tv-film over een groepje tieners voor het eerst alleen op pad "whose idea of a good time makes the Brady Bunch look like a pack of drooling crackheads" en Shiva's Daughter is de cultfilm uit Bollywood.
En de muziek? Allerlei genres op een ietwat gladde maar zeer passende manier gebracht.

Dus filmmuziek van niet bestaande films? Dat is wel een leuk idee

neo schreef:

Dus filmmuziek van niet bestaande films? Dat is wel een leuk idee

En het pakt nog eens goed uit ook !
Maar zorg dan wel dat je het boekje ook in handen hebt. Niet branden dus (sowieso niet doen )

neo
Helaas net gekocht zonder boekje. Was erg goedkoop....

avatar van LeRoi
Gezellig plaatje voor op de zondagmiddag!
Moet zeggen dat er reeds vele zondagen voorbij zijn gegaan dat ik 'm niet heb gedraaid........toch maar weer eens tevoorschijn halen..

avatar van Snakeskin
Erg leuke plaat. Bij deze muziek heb je zin om de film te gaan bekijken.

neo
Het idee hierachter was bijzonder leuk en vergelijkbaar met Passengers - Original Soundtracks. Die slechte vocalen staan plezier echter erg in de weg.

avatar van FunkStar
neo schreef:

Slechte vocalen? Ik vind het te gek! Fay Lovsky doet mee op Weekend en op Let's Get Higher hoor je Leona, die nu met Candy Dulfer door het land trekt!

avatar van Darkzone
Lang niet gedraaid, maar ik heb W.E.E.K.E.N.D. wel in mijn mp3-lijst van zomerhits staan die ik zovaak mogelijk probeer te draaien met zomers weer en lekker zittend in de tuin.
Niet dat dit nu typisch een zomerhit is, maar het is wel erg relaxed en zwoel.

En de rest van de cd? Destijds zou ik hem zeker 4* hebben gegeven. Voor nu: dan zou ik de cd weer even moeten opduiken, maar kan niet veel gedaald zijn.