Laila Av Reyni - Laila Av Reyni (2013)

Faeröer

8. Sirens (3:40)
  9. Freaks (3:48)
  10. Heathen You (4:32)
avatar van beatcluster
Ik ken eigenlijk nauwelijks muziek afkomstig uit de Faröereilanden, eigenlijk alleen maar Teitur en BYRTA en nu dus ook Laila Av Reyni. Maar dat gaat snel veranderen, want dit album nodigt me zeker uit om meer muziek van deze eilandengroep op te zoeken!
De muziek van Laila Av Reyni valt te omschrijven als alternatieve electropop met een productie die perfect past bij de schoonheid van Scandinavië. De synths zorgen voor een licht melancholische ondertoon die ook wel in de teksten terug te horen valt, maar ik vind deze plaat verre van zwaar op de hand.
Ik weet niet wat ik verder kan schrijven over dit album, maar ik ben één en al lof - ik ben er vrijwel zeker van dat ik binnenkort de volle score zal uitdelen.
Aan het eind van het jaar komt de Faröerse schone (die naast singer/songwriter ook modeontwerpster is) overigens met een nieuw album: iets om zeer naar uit te kijken!

avatar van Emile93
Belachelijk mooi en apart album!

De albumopener is echt gewoon magisch goed. Iedereen zou BLACK moeten horen (wat Laila schreef over haar, op veel te jonge leeftijd, overleden broer), en dan hopelijk zo onder de indruk zijn dat ze de overige nummers ook een luisterbeurt gunnen!

avatar van Emile93
Wat is het toch een pareltje van een album. Zojuist heb ik het album binnengekregen (door Laila persoonlijk verzonden). Ik ben er dolblij mee!!!!