Mestizo & Mike Gao - Blindfaith (2005)

Label: Galapagos4

1. Morning Sunshine (2:52)
  2. Reddin Rise (3:24)
  3. "The Curse of the Green Shadow..." (1:39)
  4. Pick Up 52's (3:31)
  5. Building a Burial Ground (3:14)
  6. Save It for Yesterday (2:08)
  7. Mr. Enthusiastic (3:36)
  8. Bad Impressionist (3:49)
  9. Shattered Glass Girl (2:14)
  10. Unsecure in Nature (3:41)
  11. Angels Under Rain Clouds (1:37)
  12. Mail Order Bride (2:09)
  13. Brother Luck (3:29)
  14. Obligatory Heart Failure / "The Super Needy" (4:22)
  15. Avena's Lullaby (3:40)
  16. When the Elephants Dance (3:43)
  17. Native Soil. Who's Land? (3:18)
  18. Away into Serenity (3:31)
  19. Doubtro. (1:14)
avatar van Osiris Apis
Een typisch Galapagos4 release. De producties is donker en apart, maar ook af en toe jazzy.

Mestizo is een half Fillipijns en half Italiaans, maar opgegroeid in de V.S. Zijn stijl vind ik lijken op die van Qwel.
De teksten zijn complex, maar Mestizo is niet makelijk te verstaan, mede doordat zijn flow over het algemeen snel is. En na heel album vind ik hem ook saai klinken.

Verder zijn de instrumentale tracks dope geproduceerd door Mike Gao.

3.5*

avatar van Osiris Apis
Osiris Apis schreef:
En na heel album vind ik hem ook saai klinken.

Hier ben ik het niet meer mee eens. Na het bezoeken van een optreden van hem en het luisteren van zijn andere album, ben ik Mestizo meer gaan waarderen. Een heel album Mestizo is niet saai.

avatar van hiphopmaster
Zo dan.....dit album heb ik iets te lang links laten liggen. Wat is dit dope zeg. Die beats van Mike Gao zijn geniaal en van een ongekend hoog niveau. En zoals jij (OA) al aangeeft zijn de producties de ene keer jazzy en de andere keer weer gitzwart, én het album blijft mooi in balans. En de gedreven raps van Mestizo kan ik zeker waarderen, zelfs zonder hem live gezien te hebben .
Ik ga nog geen sterretjes uitdelen, eerst nog een paar keer aandachtig luisteren......maar ik schat dat ik op 4* of hoger ga uitkomen.
Draai dit keihard op je oordoppen en laat je meeslepen door Blindfaith!

avatar van hiphopmaster
Building a Burral Ground

Samen met When The Elephants Dance en Mr. Enthusiastic op dit moment mijn favoriete tracks. Maar dat kan ieder moment zomaar weer veranderd zijn of dat er meer bij zijn gekomen. Dit is echt zo ontzettend goed. Ik sta op het punt om deze verhogen en ik sluit zelfs niet uit dat deze ooit in mijn top 10 te bewonderen is.

@Osiris Apis; trek deze weer eens uit de kast en laat deze zo hard mogelijk door je boxen pompen!!!

avatar van Sjaakspeare
Osiris Apis schreef:
Mestizo [zijn] stijl vind ik lijken op die van Qwel.

Mestizo doet mij helemaal niet denken aan Qwel. Qwel is een intrigerende, vooral qua intonatie zeer poëtische MC, die me daardoor soms muzikaal niet weet te boeien. Mestizo, daarentegen, heeft melodieuze, wendbare flows. Hij deed me dan ook aan een andere bekende rapper binnen de alternatieve hiphop denken. Niet zo'n beetje ook, trouwens. Vooral op Building a Burial Ground lijkt het net alsof ik naar Slug luister. De plaat heeft sowieso bij vlagen een onmiskenbare Dynospectrum- of Deep Puddle Dynamics-sfeer. Ik ben alleszins zeer enthousiast.