The Visitor - Live (1988)

Label: Top Hole

1. Goodbye Jack (4:47)
  2. Lenny Bruce (2:50)
  3. Spiral of Spiderlimbs (3:40)
  4. Eternal Replay (2:24)
  5. Evil (4:00)
  6. Bourgeois Stupidity (3:32)
  7. My Private (3:35)
  8. Never Sure (2:38)
  9. Utopia (3:59)
  10. Love and Extinction (3:38)
  11. Lose or Win (4:00)
  12. Whip of Love (3:47)
  13. Language of the Sea (3:47)
  14. Reason to Attack (3:28)
  15. I Evacuate Myself (3:41)
  16. Single Gasp (4:38)
  17. Nothing Ever Happens Twice (2:59)
  18. Eat the Atmosphere (5:28)
  19. Liquid and Crystalline (5:10)
  20. Point Zero Nagasaki (5:03)
avatar van Premonition
Wie kent The Visitor uit Sneek (nog)?
De aanvoerders van de Friese bries (of new wave).
Live uit het Bolwerk in Sneek is een goede introductie (want verzamelaar van hun 3 EP's en twee albums) van dit viertal. Ze maken gloedvolle wave en poprock, die niet onderdoet voor menig Engels bandje.
Hoogtepunt is Lenny Bruce.

wijsneus
Ja, de Visitor ken ik wel.Maar dan alleen van het album This Rain Is Blood uit 1987, uitgebracht op Top Hole. Maar hoe ik dat moet toevoegen ? En ze hebben nog meer platen gemaakt, die niet op MuMe staan. Totaal onbekend in Nederland, laat staan daarbuiten.

avatar van DjFrankie
Prima plaat, met Weird Duck

avatar van Premonition
DjFrankie schreef:
Prima plaat, met Weird Duck

Gekke Eend

Het is Wierd Duk, tegenwoordig bekend als enigzins recalcitrante journalist.
Ook de oorspronkelijke bassist, Tjeerd Folmer, doet hier op mee. Tjeerd Folmer maakt tegenwoordig zeer interessante ambientwavefolk (of zoiets) als Transfolmer

avatar van B.Utterfly
prachtig overgezet op CD door MUZIEKWEB. Helaas geen hoesje, maar uitstekende audiokwaliteit.