Bruce Springsteen - American Beauty (2014)

Label: Columbia

1. American Beauty (4:06)
  2. Mary Mary (2:48)
  3. Hurry Up Sundown (3:17)
  4. Hey Blue Eyes (4:33)
avatar van Wallie1985
Op de site van npr.org is 'Hurry Up Sundown' te beluisteren:
NPR Media Player

Natuurlijk deze Record Store Vinyl release vanochtend meegenomen. Gelimiteerd tot 7500 exemplaren wereldwijd. Het is een geslaagde EP die zeker de moeite waard is. Titelsong American Beauty is een aardig Springsteen nummer, raar genoeg de minste van de EP. Mary Mary is een prachtig nummer, wat gekenmerkt wordt door de fraaie begeleiding van strijkers.

Op Side B weer hetzelfde: Hurry Up Sundown is weer zo'n lekker Springsteen nummer. Maar Hey Blue Eyes is echt heel mooi en een paar jaar ouder: het wordt gespeeld met een deel van de E-Street Band. De zon schijnt nu naar binnen, de ogen dicht en dit Hey Blue Eyes met o.a. steelguitar en alweer strijkers en fraai gezongen door the Boss is werkelijk een juweeltje.

Voor Springsteen fans niet te missen deze release.

En oh ja: het artwork is hier gelukkig wel weer fraai, in tegenstelling tot het album.

avatar van HugovdBos
Ik moet zeggen dat het een redelijke plaat is geworden waarbij de titelsong American Beauty de zwakste schakel is in het geheel. Een mooie ensemble aan strijkers bij meerdere nummers en toch weer echt in de stijl van Bruce.

avatar van vielip
Zeker een interessante release. Geen klassiekers maar wel 4 oerdegelijke Springsteen nummers die ook zomaar op één van zijn albums hadden kunnen staan. Mary Mary en Hey blue eyes vind ik het mooist. Van die typische, bijna dromerige Bruce songs die je als bijna vanzelf mee zuigen in de wereld van de hoofdpersoon uit de tekst. American beauty is een lekkere rocker met een wat vreemde zanglijn. Hurry up sundown rockt iets minder maar is als song weer wat beter in vergelijking met American beauty vind ik. Al met al een mooie Record Store Day release die de gemiddelde Springsteen fan gerust aan kan schaffen. En inderdaad; het artwork is mooier dan dat van z'n laatste 3 studioalbums samen. De dame op de motorkap schijnt z'n dochter te zijn las ik ergens?

avatar van vigil
west schreef:

Uiteraard ook meegenomen, ik kom hem enkel nu pas tegen op deze leuke site.

Aardige hebbedingetje inderdaad

avatar van itchy
American Beauty is vreselijk gezongen. Net alsof het nog niet af is, terwijl het nummer an sich ook al niet zo veel voorstelt en helemaal is platgeproduceerd. Fail!
Mary Mary is hiera een verademing. Klein en demo-achtig.
Hurry Up Sundown is ok, maar er zit weinig aansprekends in dit nummer.
Hey Blue Eyes is vervolgens het beste nummer.