Syd Barrett - Barrett (1970)

3,79

4. It Is Obvious (2:55)
  5. Rats (2:57)
  6. Maisie (2:46)
  7. Gigolo Aunt (5:42)
  8. Waving My Arms in the Air (2:09)
  9. I Never Lied to You (1:46)
  10. Wined and Dined (2:54)
  11. Wolfpack (3:41)
  12. Effervescing Elephant (1:52)
  13. Baby Lemonade [Take 1] * (3:46)
  14. Waving My Hands in the Air [Take 1] * (2:13)
  15. I Never Lied to You [Take 1] * (1:48)
  16. Love Song [Take 1] * (2:32)
  17. Dominoes [Take 1] * (0:40)
  18. Dominoes [Take 2] * (2:36)
  19. It Is Obvisious [Take 2] * (3:51)
34 BERICHTEN 1 MENING
avatar van pdonidvie

Lennonlover schreef:
Ik ben te zat om een objectief cijfer te geven maar ik doe het toch: 4,5*. Een amerikaanse griet naast mij die van Pink Floyd houdt. This amazes her. Even op mume zitten. Straks naar bed met haar. Ze leest dit allemaal maar begrijpt er niets van. Gewéldig!

Respect! haha

avatar van spinout
Ook gespeeld op slechts één akoestische gitaar, blijven deze nummers overeind. Ik heb het iemand weleens horen doen en dat klonk bijzonder goed.

avatar van captain scarlet
Geniaal album. Hier geniet ik telkens weer van. Het liefst alleen, omdat maar weinig mensen in mijn omgeving dit kunnen waarderen.
Wonderlijke eigenzinnige muziek, eigenlijk wel 'n beetje te vergelijken met Kevin Ayers.

avatar van Droombolus
Maar waar de warme charme van Ayers me prakties altijd over de streep kan trekken, blijf ik moeilijkheden houden met Barrett's solo platen. Ik vind dat behoorlijk irritant want ik was helemaal aap van z'n werk met Pink Floyd ........... Dezelfde ellende maak ik door met OAR van Skip Spence, daar kan ik eigenlijk ook niks mee terwijl ik van zijn nummers bij de Grape, zoals Omaha, Motorcycle Irene en Seeing, nog steeds volkomen uit m'n dak kan gaan ........