Ride - Today Forever (1991)

Label: Creation

1. Unfamiliar (5:09)
  2. Sennen (4:23)
  3. Beneath (4:06)
  4. Today (6:25)
tondeman
Hun beste single, sommige edities van ''Nowhere'' hebben deze 4 liedjes als bonus tracks. waaronder ik

fastpulseboy
mooiste ep ooit gemaakt......... (hemelse 20 minuten)

avatar van the viking
Deze bonustracks zijn buitenaards goed,het ultieme genot om naar te beluisteren ! Ongeevenaard ,beste ep aller tijden !Staan ook als bonustracks (???)op het fantastische Nowhere Album !
Dit hemelse kunstwerk verdient 1.00000000000000000 sterren !

tondeman
Hij is inderdaad best goed ja

tondeman schreef:
Hij is inderdaad best goed ja

Marcel²
Wat een geweldige tracks zijn dit. Helaas staan ze bij mij niet op het album Nowhere . Ik had nog nooit van deze groep gehoord tot vorige week. Erg mooie muziek is dit.

avatar van the viking
Ha Marcel,je hebt smaak ! Tot een maand of zes geleden kende ik ook helemaal niets van deze band ! Nadat ik enkele nummers had gehoord drie cd's van Ride aangeschaft : Nowhere,Going Blank Again en Waves ! Hier geen enkele spijt van gehad,sterker nog ben eigenlijk verslaafd geraakt aan deze muziek ! Voor mij de beste band van de afgelopen 15 jaar !

avatar van gemaster
Prachtige EP, maar ik moet het gemiddelde toch echt omlaag halen. Sorry mensen!

avatar van the viking
Wat een schande ! kun je de relatieve lage waardering ook onderbouwen ?

avatar van gemaster
Neuh..

Geen haaienliefhebber ?

Woutt
supermooie afsluiters van nowhere, niks anders dan 5 sterren.

avatar van grovonion
Deze zeer mooie EP krijgt van mij de (voorlopig) fantastische score van 4 volle *

Donny Tourette
Vette hoes ook.

avatar van Cygnus
Today is misschien wel het mooiste shoegazenummer ooit... Die dromerige zang, die uitwaaierende gitaar... Last thing I remember, I don't know...

avatar van Omsk
Today, inderdaad zeg. Als na drie minuten eindelijk die drums invallen denk ik altijd: "oja, drums." - zo van: ik had ze nog niet eens gemist, maar mét drums is dit nummer al helemaal weergaloos.

avatar van STaRS
Prachtige EP van Ride - mijn grootste muzikale ontdekking dit jaar. Van in het begin was ik helemaal gek van hun EP Fall, maar ook de muziek op deze EP heeft zich stelselmatig in mijn brein genesteld om daar niet meer te verdwijnen.
Unfamiliar en Today zijn mijn favorieten hier. Het mooiste stuk in Unfamiliar vind ik het einde van het refrein met de lyrics: The only times you know have passed away . Today is een van de beste nummers die Ride gemaakt heeft, daarin kan ik Cygnus en Omsk enkel bijtreden.
Alweer een meesterwerk van Ride

avatar van Mark DJ
fastpulseboy schreef:
...hemelse 20 minuten

avatar van Mark DJ
elke ster meer dan waard!

avatar van hpdewin
Het is besloten; dit is de beste EP ter wereld. Dit is even goed als nowhere alleen staan er wat minder nummers op. Kan je deze nog kopen(zonder creditcard)? Ik heb er best wat voor over.

avatar van MartinoBasso
Pas ontdekt, inderdaad een zeer goede EP. Vooral Today is echt een topnummer, misschien wel het beste nummer van Ride.

avatar van WesleyX16
MartinoBasso schreef:

Today is inderdaad een topnummer samen met Chelsea Girl, Drive Blind, Dream Burns Down, Decay en Leaves Them All Behind. Allemaal toppie! Voor mij was 1991 helemaal into RIde!

hpdewin schreef:

Als je CD's wilt kopen dan zal ik dat toch met Creditcard doen. Veel goedkoper. Bij Amazon bijvoorbeeld zo verkrijgbaar: Today Forever En ik kan je zeggen de eerste 4 EP's zijn allen ongeveer net zo goed.

avatar van sjoerd148
Wat blijft Today toch een klassetrack. Mooi uitgesponnen nummer met heerlijk zweverige zang en lekkere gitaren. Eén van Rides beste nummers!

avatar van hpdewin
Brilliant!!! Dit moet toch een van de mooiste muziekstukken op aarde zijn!?

avatar van linxde1
Klasse EP!. Ik vindt het nummer Beneath toch ook erg het noemen waard.

avatar van linxde1
linxde1 schreef:
Klasse EP!. Ik vindt het nummer Beneath toch ook erg het noemen waard.
En Sennen!