Boogie Down Productions - Ghetto Music: The Blueprint of Hip-Hop (1989)

Label: Zomba

1. The Style You Haven't Done Yet (2:58)
  2. Why Is That? (3:53)
  3. The Blueprint (2:50)
  4. Jack of Spades (4:45)
  5. Jah Rulez (4:17)
  6. Breath Control (3:36)
  7. Who Protects Us from You? (2:20)
  8. You Must Learn (3:46)
  9. Hip Hop Rules (4:02)
  10. Bo! Bo! Bo! (5:16)
  11. Gimme, Dat, (Woy) (3:03)
  12. Ghetto Music (3:13)
  13. World Peace (4:50)
Snowman
Niet zo goed als hun eerste twee maar toch een mooi album ook zie je dat Krs-One zijn boodschap harder en politiek bewuster is dan ooit.

avatar van thomzi50
Toch wel een flink te hoog gemiddelde. Paar uitblinkers, lekkere oldschool, nergens echt heel speciaal. 3,5*

avatar van P Jay
Erg lekkere plaat. Heerlijk old school gevoel door de minimalistische productie. Zeker geen minder BDP-album vind ik. De teksten doen er ook vaak toe. Heel veel reggae/dancehall-invloeden, maar het gaat KRS wel af.

Verdiende 4 *

KRS is een legende!

EPMD
een geweldig album... krs one the teacha!!! goede boodschappen... goede nummers... dikke 4,5*

EPMD
verhoogd naar 5 sterren.. dope album!!!

avatar van Rhythm & Poetry
De nieuwe nummer 1 in de hiphop toplijst op mumu, opvallend. Oké het album heeft maar 20 stemmmen dus het is niet van grote betekenis. Overigens vind ik het gemiddelde van deze cd meer dan terecht. Dit album (uit mijn geboortejaar) kent ijzersterke raps van grootmeester KRS. Veel kracht, energie en lyrics met betekenis. Daarnaast zijn de producties ook sterk, verwoorden perfect het oldskool gevoel. Zelfs het beatboxen komt er in voor. Dit album is hiphop in zijn puurste vorm, een must-have.

avatar van principal2000
Dit vind ik juist een sterk album van BDP. De veelzijdigheid die op By All Means Necessary te horen was, wordt hier goed uitgewerkt. Op dit album zijn de nummers ook volwaardige nummers. Op de voorganger vond ik het meer experimenten met verschillende sounds. De speelduur van dit album is (daardoor) prima.

Rene1979
Wel grappig rob dat jij in dit jaar geboren werd. Bij mij begon hip hop zo een beetje met dit... Ik denk dat dit ook 1 van de eerste albums was die ik kocht...

avatar van mayhemblik
Vraagje, op het hoesje staat dat Willie D. van de partij is, is dat dé Willie D van The Geto boys??

avatar van Stapler
Volgens mij niet nee.

avatar van KILLERBEE99
Wat minder dan de vorige maar dit is ook wel een leuk album

avatar van MAS
MAS
mayhemblik schreef:

Boogie Down Productions heeft gewoon een lid die Willie D heet.

avatar van Nr.4
Toffe plaat, al is het weer net een half sterretje minder waard dan de voorganger

avatar van Nr.4
De minimalistische producties kunnen me toch niet echt boeien op dit album, vorige twee platen zijn toch een stuk overtuigender. Ik moet wel lachen om die storytelling-track Bo!Bo!Bo! haha.

avatar van Nr.4
Toch een halfje erbij gedaan. Tuurlijk klinkt het wat oud, maar toch heel veel toffe tracks en qua topics (helaas) onveranderd actueel en relevant.