Sadus - Elements of Anger (1997)

Label: Mascot

1. Aggression (4:44)
  2. Crutch (5:52)
  3. Words of War (4:24)
  4. Safety in Numbers (6:49)
  5. Mask (7:21)
  6. Fuel (2:32)
  7. Power of One (3:21)
  8. Stronger Than Life (4:52)
  9. Unreality (5:40)
  10. In the End (4:12)
avatar van Edwynn
Sadus heeft zich in drie albums en een legendarische demo ontwikkeld van een maniakaal thrashgezelschap tot een inventieve technische metalband.

A Vision Of Misery klonk nog wel gejaagd, maar was veel meer dan de mokerslagen van daarvoor. Op Elements Of Anger worden alle moorddaddige uitspattingen definitief overboord gekieperd en komt de nadruk te liggen op techniek en groove.

In eerste instantie voelde dat wat ongemakkelijk. Maar gaandeweg begin ik toch veel warmte te voelen voor deze vierde Sadus boreling. Men neemt de tijd om de nummers op te bouwen. Er zijn links en rechts zelfs wat psychedelische momenten te bespeuren.
De nummers worden vrij rustig opgebouwd. Dat zorgt voor een soort proggy karakter aan de nummers en tegelijkertijd maakt het Elements Of Anger gemakkelijk luisterbaar.

Wie op zoek is naar de agressieve thrash van de eerste platen, hoeft zijn vingers hier niet aan te branden. Maar wie wel van wat avontuur houdt, zou best Elements Of Anger eens een kans kunnen geven.

avatar van exodus
Ik ken deze plaat niet van Sadus, maar ik appreciëer juist de eerste maniakale snelle Thrashmonsters van platen met uiterst pakkende exploserende riffs en gierende solo's naast het uitstekend erbij passende gekrijs, alles gegoten in voor eeuwig memorabele granaatachtige Thrash nummers. Oude Sadus is me heilig, vooral hun demo werk...KRANKZINNIG GOED! Deze plaat hierboven zal best wel goed zijn, maar ik weet nu al dat ik dan weer onmiddelijk terug verlang naar het oude hysterische werk.

avatar van Lau1986
Ik vind dit een aardige plaat. Het is inderdaad niet de rauwe en thrasy Sadus van het begin, maar ze laten horen uitstekend muziek te kunnen maken. Het nadeel van deze plaat vind ik alleen dat die na de helft wat inzakt. Maar nummers als Agression en Mask vind ik geweldig.