Creedence Clearwater Revival - The '69 Singles (2014)

Rock / Roots

7. Down on the Corner
  8. Fortunate Son
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Een van de releases in het kader van record store day die eraan zit te komen. Niks nieuws onder de zon hier, maar er zitten wel een aantal andere releases bij die wel interessant zijn.

avatar van mvfreak
Mooie hoes .....

avatar van musician
Laten we dit album aanbevelen aan iedereen onder de 40 en die nog nooit gehoord hebben van Creedence Clearwater Revival.
Het geeft een mooie indruk.

Ik koop het niet, want ik heb al die nummers al, dus wat zou ik nog.
Van 1970 valt overigens van CCR ook nog een prachtig vergelijkbaar album te maken als dit van 1969.

avatar van Supersid
Boenk erop natuurlijk, maar waarom toch weer...
Wie dit nodig heeft, heeft veel méér nodig dan 8 nummers, al zijn het stuk voor stuk bommen.
Wie dit niet (meer) nodig heeft gaat dit nooit kopen.
Veel sympathie voor RSD, maar dit soort releases is me dunkt een gemiste kans...
Inderdaad wél een mooie hoes!

avatar van caravelle
Inderdaad een leuke hoes. Genomen rond de tijd van de lp "Willy and the poor boys " eind 1969. Kocht een aantal jaren geleden een box met al hun cd' s in origineel miniatuur lp formaat. Daar zat een leuk boekje bij met meer van deze foto's. Ik weet niet of deze box nog verkrijgbaar is maar was toen een koopje. Geweldige band met weinig charisma. De muziek maakt alles meer maar dan ook meer dan goed.

avatar van Johanv4434
Overbodig? Tja, eigenlijk wel. Maar hier staat toch geen slecht nummer op.
Toch maar gekocht: leuke hoes, goede muziek en dan toch wat CCR op vinyl in mijn bezit. Ik draai hem graag.

avatar van musician
Het is ook zeker een leuk initiatief.

Overigens, CCR kwam in 1969 met maar liefst drie albums (!) die hier op mume allemaal tegen een buitengewoon hoog gemiddelde zitten van bijna 4****.

Het is dus een echt topjaar geweest, terwijl hun meest succesvolle album aller tijden, Cosmo's Factory, in 1970 zou verschijnen.
Kom er nog eens om, zo'n groot aantal albums op zo'n korte termijn!

avatar van teus
Mooie samenstelling,mooie hoes,Creedence blijft (gezien het aantal verzamelwerken) een melkkoe
Niet eentje voor mij om aan te schaffen,....zucht
CCR en Fogerty zijn al overcompleet in mijn verzameling
Ik beoordeel hem dus wel...
Oké.. Beste american band ooit... In een creatief jaar,staat geen slechte track op!!!

*****

Ik zag nu pas dat het een mono EP is (op wit vinyl). Toch weer net anders.