The Tragically Hip - Road Apples (1991)

Canada
Label: MCA

1. Little Bones (4:45)
  2. Twist My Arm (3:56)
  3. Cordelia (4:10)
  4. The Luxury (3:40)
  5. Born in the Water (3:25)
  6. Long Time Running (4:23)
  7. Bring It All Back (4:40)
  8. Three Pistols (3:48)
  9. Fight (5:59)
  10. On the Verge (3:54)
  11. Fiddler's Green (4:25)
  12. The Last of the Unplucked Gems (2:03)
Wat mij betreft hun beste album. Mooie teksten ook.

avatar van grovonion
ik heb 'm thuis al een 10-tal jaren liggen en hij heeft me nooit zo weten boeien als bv. "Trouble at the henhouse" of "Day for night"

avatar van multipoes
Road Apples was mijn kennismaking met The Tragically Hip. Jaren geleden in Tivoli Utrecht draaiden ze geregeld "Twist my arm". Sindsdien heb ik alle platen aangeschaft en ze vaak zien optreden. Gordon Downie is de man. Zijn stem en performance vind ik geweldig. En de songs zijn altijd pakkend. Soms breekbaar, soms stampend.

avatar van Koerok
Voor mij ook het beste album. Bij Day For Night ben ik afgehaakt. Ben nu toch de andere albums aan het proberen, maar beste dan Road Apples ben ik nog niet tegengekomen. Alhoewel....de nieuwe plaat 'World Container' klinkt toch wel bezonder lekker....

avatar van Gert P
Weinig commentaren, denk dat ik dit de mooiste van ze vind, tenminste van wie ik heb,

avatar van beaster1256
hier braken ze mee door, goeie cd van the hip

Goede plaat van The Hip.Al raakt hij me niet zo als Up to Here deed.Dat komt doordat niet al het materiaal even sterk is.Born in the Water en On the Verge lijken bijvoorbeeld redelijk op elkaar en Three Pistols is ook niet bijster spannend.Voor de rest zeker puike songs als Fight,Long Time Running en het wonderschone Fiddler's Green

avatar van Guinness1980
Inderdaad een goede plaat. Luistert lekker weg met als hoogtepunt: Twist my arm,Three pistols, Little bones, Filder's Green en Long Time Running.

Antagoon
Vind dit geloof ik hun beste. Was ook m'n eerste. Duurde lang voordat het kwartje viel. Ik lag geloof ik brak op de bank (wat doe je zoal als student) met deze plaat op en opeens......was al mijn brakheid als sneeuw voor de zon verdwenen. Het ene prachtige nummer na het andere openbaarde zich. Waarom had ik dit niet eerder gehoord!?
Tja, en zoals het volgens mij vaker bij deze band gaat; een tijdje draai je niks van ze, dan haak je weer eens in en blijken ze weer drie goede platen te hebben gemaakt.
Road Apples staat op moment van schrijven aan en het klinkt nog steeds prima. Tijdloze, bezielde (roots)rock. De productie is trouwens ook fijn; mooie subtiele en diepe sound. Zoals gezegd, ze maken altijd goede platen, maar ik vind de periode rondom Road Apples wel tot hun beste behoren.

Voor mij ook hun beste album!. De productie is wat mij betreft veel directer en harder dan de daarop volgende albums. Sommige nummers (Three Pistols, Little Bones) zijn misschien niet zo spannend, maar ze zijn juist lekker 'smash in the face. Ik hou daar wel van!

inzekerezin
Een vijfsterren album, na twee albums die mij persoonlijk niet grepen. Zowel de rustige nummers als de directe nummers raken mij, dit is een geweldig geheel. Wel eens Gordon 'Fiddler's Green' akoestisch horen spelen, ge-wel-dig.

avatar van vinejo
Laat eens Long Time Running keihard door de speakers klinken en verzoen je weer even met het leven.

avatar van EttaJamesBrown
Uit de periode dat ze nog erg goed waren. Vooral live, of niet Rudie?

Gewoon hun meesterwerk, punt.

Gisteren de docu Long Time Running op Netflix bekeken. Aanrader voor mensen die deze band een warm hart toedragen. Een mooi integer document over hun noodgedwongen afscheidstoernee door Canada . Een nuchter en sober gefilmd verhaal waarin getoond word welke impact deze band in hun thuisland had. Vandaag dit album op het werk op gehad en ik verhoog met een volle ster . Blijft toch een zeer sterke plaat . 5 pegels dus