GEM - Escapades (2006)

Label: Excelsior

1. All I Want Is You (2:18)
  2. The Subterranean Parade (2:49)
  3. Go! (2:47)
  4. Fight On (4:06)
  5. Strangers in the Night (3:13)
  6. Talk Talk Talk (3:24)
  7. Someone (3:08)
  8. Good to Know You (2:52)
  9. Move On (3:39)
  10. Turn It On (3:04)
  11. Let It Out Get It Out (2:50)
  12. Lose the Booze (3:27)
avatar van musicinmyhead
Het album is nu luisterpaal bij 3voor12

avatar van gemaster
Wordt het niveau van 'Good To Know You' nog ergens gehaald?

Toine Rorije
gemaster schreef:
Wordt het niveau van 'Good To Know You' nog ergens gehaald?

Good To Know You is dus eigenlijk helemaal niet van henzelf. Geschreven door mensen van het reclamebureau dus.

Ink
Leuk!

en dan vooral All I Want Is You, The Subterranean Parade, Strangers in the Night en Talk Talk Talk

Net geluisterd op de luisterpaal, en klinkt zeker niet verkeerd Jammer dat er hier zo weinig aandacht voor lijkt te zijn, in de media wordt hij juist druk besproken.

avatar van Lying Mouth
Aardig plaatje, voorlopig nog wat minder dan het debuut. Ik heb nog geen echte uitschieters ontdekt.

Travisaholic!
Ahh jawel johh, hij is echt een stuk beter dan de eerste. Ieder nummer klinkt lekker. Melodieus enzo.

Live zit het nu ook beter in elkaar. Zag ze vorige week als support van Arctic Monkeys.

Voor Good To Know You lijken ze zich toch een beetje te schamen. Aangezien ze die toen niet speelden. Toch 'hun' bekendste nummer..
Het niveau van dat nummer weten ze zelf iig ook wel te halen op dit album.

Ink
ze spelen so good to know you niet bij korte (support) optredens maar wel bij hun lange (eigen) shows

Travisaholic! schreef:

Ik zou het persoonlijk ook behoorlijk lullig vinden als mijn bekentste nummer geeneens door mezelf was geschreven... Denk niet dat ik het dan altijd met zoveel plezier wil spelen

Toine Rorije schreef:

Gister "De wereld draait door" gezien, en Gem was er ook en daar zeiden ze wel dat ze het nummer zelf geschreven hadden !

avatar van tomthumb
Jason schreef:

Inderdaad vreemd, want het volgende is op www.8weekly.nl te lezen:

werd Good To Know You niet door de band zelf geschreven, maar door het Haagse duo Justin Billinger (ex-Doc Aerobics Lobo Probe) en Michiel Marsman die eerder muziek componeerden voor commercials van onder andere Snickers, Heineken, de BBC en de Belastingdienst

Heb gisteren ook de uitzending gezien en de zanger wekte de indruk dat de band zelf het nummer op verzoek heeft geschreven.

Toine Rorije
Hier is het hele verhaal te lezen.

avatar van Yak
Yak
Ik pakte ook meteen het OOR-interview erbij toen ik die uitzending zat te kijken:

"V: Was het een discussiepunt omdat het geen eigen nummer is?

A: We hebben er wel veel over nagedacht of we het zouden doen, maar we konden er een heel eigen draai aan geven. We hebben het herschreven tot een echt Gem-liedje. Toen we dat punt bereikt hadden, waren we erg enthousiast en werd het een volmondig ja".

de zanger van gem danste 2 meter van mij vandaan in tivoli! YES. nee maar ik vind gem wel een leuk bandje, al ken ik niet zo heel veel nummers.. maar the subterranean parade en good to know you zijn goed!

avatar van Ziggy007
Het is best een lekker plaatje, maar voor op de lange termijn niet bijzonder. Goed was de vorige ook niet, en ze zijn ook niet echt gegroeid vind ik. Althans, net als de vorige komen ze (bij mij iig) niet boven de 3.5*. Gegroeid is dan natuurlijk persoonsgebonden, want ze hebben tenminste wel al een 'hit'.

Heerlijke plaat! Echt lekkere up-tempo, melodieuze rock. De stem van Maurits is ook lekker! 'Fight On' is een beetje jammer, wat mij betreft... Live (Bevrijdingsfestival Zwolle) deden ze het ook goed.. Maurits de hele tijd met z'n dikke grijns, haha. Helaas was het geluid niet zo goed afgestemd... (De bass overstemde de rest.)

Dikke 4,5 *

avatar van OmeWillem
Gewoon lekkere plaat . Niets meer, niets minder.

avatar van midnight boom
leuke cd: "That's it"

avatar van Ronald5150
Gem is een leuk Nederlands gitaarbandje. Het klinkt sympathiek, aanstekelijk, vrolijk en het meezinggehalte is hoog. Maar na verloop van tijd heb ik het wel gehoord. Het wordt nergens echt verrassend en ik word nauwelijks overdonderd. Het niveau van een band als Johan wordt nergens gehaald. Leuk, maar niet meer dan dat.

avatar van bas2204
Leuk bandje, leuke muziek. Hoogstaand is het niet, maar geeft me toch een goed gevoel als ik het zo af en toe weer eens op zet

avatar van vigil
Jammer van het relatief lage gemiddelde, Maurits Westerik is toch wel een soort van Neder/Indie pop held van mij laten.

Dit is ook weer zo'n heerlijke energieke plaat.