Stina Nordenstam - Dynamite (1996)

Zweden
Label: East West

1. Under Your Command (5:19)
  2. Dynamite (4:25)
  3. Almost a Smile (4:53)
  4. Mary Bell (4:55)
  5. The Man with the Gun (4:12)
  6. Until (3:41)
  7. This Time, John (3:26)
  8. CQD (5:40)
  9. Down Desire Avenue (5:04)
  10. Now That You're Leaving (3:28)
avatar van musicfriek
Heeft deze zangeres niet ooit een nummer met Yello gezongen? Staat mij vaag iets van bij...

avatar van Pauluzz de BK
yup. op de CD Pocket Universe staat "To the Sea" . Daar ken ik dr van. Goed nummer (al zeg ik het zelf) maar niet representatief voor haar stijl, zeker niet met deze CD (Dynamite) die bijzonder donker en redelijk morbide is.
("Living with you is like breathing water, There's only one solution: Dynamite" ofzoiets, even vrij geciteerd)

Echt het mooiste album van Stina ooit, duister zingt zij met haar bijna kinderlijke stem over de kanten van het leven die we liever niet zien. Down desire avenue is als een zwarte parel.

Sietse
Goh, das waar ook, jij vindt Stina Nordenstam ook zo mooi. Dit album ken ik niet echt, maar de andere albums die ik wel ken zijn erg mooie fijne muziek.

Lekker om bij tot rust te komen.

jeko
Heerlijke stem, lekkere muziek of lekkere stem , heerlijke muziek , net wat jij wil

Heb een paar andere albums van haar oppervlakkig geluisterd, maar miste de scherpe randjes die deze dus duidelijk wel heeft.

avatar van Pauluzz de BK
idd. scherper krijg je ze niet. Een duidelijk geval van krampende buikpijn en warm en koud tegelijkertijd. En das zeer positief.

avatar van Madjack71
Itt. andere berichten, vind ik de stem irritant zacht alsof ze er met moeite wat geluid uit krijgt. De scherpe randjes hoor ik er ook niet aan af. Een soort wannabe PJ Harvey, maar dan met een flinke duit minder zeggingskracht naar mijn smaak.