Chevelle - La Gárgola (2014)

Label: Epic

1. Ouija Board (4:18)
  2. An Island (5:11)
  3. Take Out the Gunman (4:18)
  4. Jawbreaker (4:54)
  5. Hunter Eats Hunter (5:45)
  6. One Ocean (5:49)
  7. Choking Game (5:23)
  8. The Damned (4:15)
  9. Under the Knife (3:57)
  10. Twinge (4:39)
Benjamindaxx
Chevelle is één van die bands die haast niet teleur kan stellen. Elk album dat ze maken is er weer eentje van formaat. Hun nieuwste album is geen uitzondering op de regel. Chevelle heeft zijn eigen stijl met het album flink geperfectioneerd en probeert hier en daar eens wat nieuws. Het nieuwe werk van Chevelle is een stuk ruiger dan het vorige album. Waar ik persoonlijk zeer blij mee ben. Begrijp me niet verkeerd "Hats Of To The Bull" is een fantastisch album. Maar La Gárgola doet daar net een schepje bovenop. Alleen het nummer "One Ocean" weet me nog niet helemaal te raken. Verder is dit gewoon opnieuw een super dik album.

avatar van Oepsje
Heerlijk plaatje, Ik was deze heren na This Type of Thinking (Could Do Us In) een beetje uit het oog verloren, maar dit klinkt nog als vanouds. Hun eigen stijl hoor je er meteen in terug zonder dat het daardoor saai of eentonig wordt. Under the Knife en Twinge zijn toch wel mijn favorieten!

avatar van james_cameron
Stevig album; misschien wel de meest heavy plaat van de band tot nu toe. De felheid en de lekker voortbeukende ritmesectie kunnen echter niet helemaal verhullen dat het hier en daar wel wat ontbreekt aan interessant songmateriaal. De songs, hoewel overtuigend gebracht, behoren niet bepaald tot het beste werk van de band en blijven minder hangen dan ik gewend ben van Chevelle. Gelukkig blijft de muziek, een mengeling van Tool en Deftones, nog steeds zeer de moeite waard.