Infamous Mobb - Special Edition (2002)

Label: Landspeed

1. Intro (1:10)
  2. IM3 (4:44)
  3. Born Again (3:51)

met Hostyle

4. Killa Queens (4:04)

met Prodigy en Big Noyd

5. Special Edition (3:27)
  6. I Rep (2:39)
  7. Family (Skit) (0:38)

met Prodigy

8. Mobb Niggaz (The Sequel) (4:25)

met Prodigy

9. Reality Rap (5:07)

met Blitz, Kaos en Uno-Dos

10. Make a Livin' (3:58)

met V-12 en Chinky

11. We Don't Give A... (4:25)

met Havoc

12. Back in the Days (4:09)

met Chinky

13. B.I.G. - T.W.I.N.S. (3:02)
  14. We Strive (4:37)

met Ty-Maxx

15. We Will Survive (4:19)

met Chinky

16. War (7:07)
tonyalmeida
infamous mobb rullezzz!!!

eazyfan
En Mobb Deep dan niet?? Sorry maar zijn wel gelinked met elkaar

avatar van Harco
Heeft toch niks met zijn statement te maken?

avatar van Dielie
jammer dat 'Different Worlds' hier niet op staat, vette track

avatar van JLjuju
Ik vind het vooral jammer dat Infamous Mobb niet eerder een album heeft uitgebracht. Echt jammer, dat zou vet zijn geweest met Havoc-producties rond '96

avatar van JLjuju
Jezus Christus die beat van We Don't Give A F... Echt super vet, en donker.
De rest van dit album klinkt meestal totaal anders. Maar slecht is het niet. Er staan wat mindere nummers op. Maar het is toch fijn om naar te luisteren. Tekstueel is het beter dan nu, maar het is nog steeds niet echt geweldig.
Lekkere nummers onder andere:

- Mobb Niggaz
- We Don't Give A F*ck (damn....)
- Back In The Days
- B.I.G T.W.I.N.S
- We Strive
- War

avatar van Rene1979
Deze had ik nog even luisteren

avatar van blunt187
We Rep QB 4 the IM3

Niet allemaal sterke producties maar wel een paar toppers

IM3
War
Killa Queens
Mobb Niggaz

avatar van BZN
BZN
heb m op tape, gewoon een dope gangsta plaat!

avatar van hiphopisntdead
Goed album dit, gewoon rauwe QB rap
beat van we don't give a fuck is trouwens echt niet normaal goed.
Een van de laatste goede Havoc beats van dit decennium

avatar van Nr.4
Heerlijk ruige QB plaat dit. Stuk toffer dan wat Mobb Deep meestal maakt in deze eeuw.

avatar van Nr.4
Een paar missers staan er wel tussen, maar overall blijf ik dit toch wel erg vermakelijk vinden. Knallers genoeg, paar hele toffe Alchemist producties ook. Dope.

avatar van Reint
Off-shoot van Mobb Deep, dus echte QB-rap in de hoek van Capone-N-Noreaga en Mobb Deep ten tijde van Thug Muzik. Het is wel een plaat die duidelijk maakt hoe bepalend het stemgeluid van een mc kan zijn voor de overall kwaliteit.

Er zit een rapper bij die klinkt als een rap pavarotti (gastrapper Hostyle?), Ty Nitty die klinkt als Sticky Fingaz die door een voicebox spreekt, en twee rappers die gewoon anoniem blijven. Komt bij dat de rappers eigenlijk niks te vertellen hebben. Op het moment dat Prodigy zijn kop opsteekt op Killa Queens schrik je je een hoedje: het is de eerste verse waarvan je zowaar registreert wat er wordt gezegd. Hetzelfde gebeurt op We Don't Give a F, waar Havoc met maar 8 regels de rest van de kaart rapt.

Omdat de hooks en teksten door de stemmen wat idioot klinken (Born Again) worden de producties - het sterke punt van de plaat - regelmatig tekortgedaan. Titelnummer Special Edition werkt omdat de rappers elkaar constant afwisselen, waardoor de verveling steeds wordt uitgesteld.

De producties van The Alchemist, die de meeste beats deed op deze plaat, zitten hier allemaal iets meer in de horrorsoundtrack-hoek dan de meer sferische, onderkoelde MD-producties van Havoc. Neemt niet weg dat Alchemist - waar ik nog niet echt een totaaloverzicht van heb - hier liet zien dat hij makkelijk het stokje kon overnemen van Havoc, en wist hoe hij gericht moest produceren. En betere rappers verdiende.

Betere nummers zijn IM3, Special Edition, en War, I Rep, Mobb Niggaz, het soulvolle Back In The Days, Shuggie Otis-flip Big T.W.I.N.S.. Maar de uitschieter is zoals hierboven gezegd de zeldzame Havoc-productie We Don't Give A... .