First Aid Kit - Stay Gold (2014)

Zweden
Folk / Country
Label: Columbia

1. My Silver Lining (3:35)
  2. Master Pretender (3:47)
  3. Stay Gold (4:11)
  4. Cedar Lane (4:43)
  5. Shattered & Hollow (4:04)
  6. The Bell (3:28)
  7. Waitress Song (4:04)
  8. Fleeting One (3:14)
  9. Heaven Knows (3:18)
  10. A Long Time Ago (4:01)
avatar van Lennonlover
Ik herken het gevoel. Een band die van jou leek te zijn moet je een beetje uit handen geven. En dan heb je het gevoel: "niemand snapt die muziek beter dan ik, bende laatkomers"

Maar in deze ben ik blij dat ze zo ontdekt zijn geweest, anders had ik Silver Linings waarschijnlijk nooit leren kennen. Wat ben ik verliefd geworden op dat nummer!

Rudi1984 schreef:

Daar kwam ik dus vorige week ook opeens achter. Was al een paar jaar bezeten door FAK en opeens hoorde ik vorige week mijn collega (die normaal zeker niet van deze muziek is) hun album draaien. Bleek er een reclame te zijn...

Erg leuk voor hen, maar ergens toch jammer als zo'n band opeens van de wereld is.

avatar van Mindscapes
Ik heb My Silver Lining nu meermaals gehoord (o.a. live bij David Letterman; die ogen op 3:30 - ik ben verliefd) en zonet slechts eenmaal Cedar Lane. Meteen op LP besteld. Wow. Dit belichaamt authenticiteit. En folk en esthetiek. En Wicca! Wat een prachtige stemmen, vrouwen, harmonieën, musici (bij uitbreiding de hele 8 (?) koppige band), melodieën, composities,...

avatar van Rogyros
Wicca?

avatar van Mindscapes
google het eens een soort modernistische heidense religie of hippie-spiritualiteit, dat komt toch zo over in sommige van hun clips. Just a feeling.

avatar van IntoMusic
Nog steeds staat dit album als een huis! Net de nieuwe single beluisterd (It’s a shame) en dat beloofd weer veel goeds ??