BAP - Für Usszeschnigge (1981)

West-Duitsland
Label: EMI

1. Verdamp Lang Her (5:48)
  2. Südstadt Verzäll Nix (3:47)
  3. Jraaduss (3:54)
  4. Waschsalon (2:26)
  5. Jupp (5:50)
  6. Frau, Ich Freu Mich (5:39)
  7. Müsli Män (4:03)
  8. Fuhl Ahm Strand (5:30)
  9. Ens Em Vertraue (4:16)
  10. Wo Mer Endlich Sommer Hann (2:10)
  11. Müsli Män [Live Rockpop in Concert, Dortmund 1982] *
  12. Jupp [Live Rockpop in Concert, Dortmund 1982] *
  13. Frau, Ich Freu Mich [Live Rockpalast, Loreley 1982] *
  14. Südstadt Verzäll Nix [Live Rockpalast, Loreley 1982] *
  15. Verdamp Lang Her [Live, Wackersdorf 1986] *
  16. Waschsalon [Live, St. Wendel 1989] *
  17. Jraaduss [Live 1991] *
avatar van frolunda
Verdamp lang her is een geweldig nummer dat live nog beter uit de verf komt.

avatar van frolunda
Hun eerste nummer één album in,toen nog West-Duitsland en mede te danken aan hun ijzersterke live optredens bij onder andere Rockpalast.
Maar Für Usszeschnigge (natuurlijk in Kölsch dialect) is ook gewoon een prima rock album waarbij de gepassioneerde zang van Wolfgang Niedecken de sound toch wel een duidelijke meerwaarde meegeeft.Op het album vind ik eigenlijk alleen Waschsalon en in iets mindere mate Ens Em Vertraue matig, maar de rest overtuigt toch wel,met de opener en absolute uitschieter Verdamp Lang Her natuurlijk voorop.De cover van Summertime blues,hier Wo Mer Endlich Sommer Hann is ook best aardig en verder zijn Südstadt Verzäll Nix,
Frau, Ich Freu Mich en Jraaduss bijzonder sterk te noemen.
Für Usszeschnigge is in zijn totaliteit dan ook een goede rockplaat dat door de twee zwakkere nummers net niet aan vier sterren geraakt.