Hellyeah - Blood for Blood (2014)

Metal / Rock
Label: Eleven Seven

1. Sangre Por Sangre (Blood for Blood) (4:34)
  2. Demons in the Dirt (3:49)
  3. Soul Killer (3:32)
  4. Moth (4:47)
  5. Cross to Bier (Cradle of Bones) (3:32)
  6. DMF (3:48)
  7. Gift (3:46)
  8. Hush (3:52)
  9. Say When (2:54)
  10. Black December (4:32)
  11. Feast or Famine * (3:21)
  12. Hush [Acoustic] * (3:53)
avatar van james_cameron
De eerste drie albums van Hellyeah, een band opgebouwd uit leden van Pantera en Mudvayne, waren zozo. Niet slecht, maar wel wat aan de simpele kant en sporadisch een beetje saai. Gelukkig is dit andere koek. De band klinkt bevlogen en energiek en de songs hebben een lekkere, haast industrial, groove. Zelfs de drie powerballads zijn oké. Er blijkt opeens toch een mooie toekomst weggelegd voor Hellyeah.

Ik had een andere CD van ze gehoord,.maar die vond ik niet bijzonder.
Deze luistert zeer prettig weg en ik las ook in de andere recensies dat dit de beste CD was. Dan blijft het voor mij bij dit album om toe te voegen aan mijn verzameling.