Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. - La Nòvia (2000)

Japan
Label: Eclipse

1. La Nòvia (40:40)
  2. Bois-tu de la Bière? * (3:49)
  3. Bon Voyage Au LSD * (17:26)
Waanzinnig mooi album! Misschien wel het beste wat ik tot nu toe van dit mysterieuze collectief gehoord heb. La Novia begint met een betoverende, meerstemmige acapella. Dit zet een prachtige, bezwerende sfeer neer voor de rest van het album, want Acid Mothers Temple zou Acid Mothers Temple niet zijn als ze vervolgens niet elk laatste beetje realiteitszin zouden verliezen en als bezetenen hun galmende gitaren achterna vliegen, de psychedelische kosmos in. Op dit album klinkt het allemaal nog heel fris en onbevangen. Alsof ze zelf ook nog geen idee hadden waar ze terecht zouden komen. Net als met alle andere Acid Mothers Temple albums die ik de afgelopen tijd heb aangeschaft heb ik ook met dit album dat het mij alleen maar doet verlangen naar meer. La Novia levert een overdonderende, psychedelische trip af waar ik vooralsnog maar geen genoeg van lijk te krijgen. Toekomstig top 10 materiaal!

avatar van Nightrider
In welke taal zijn de lyrics? Japans, Engels, Frans? Of is het instrumentaal?

Niet erg makkelijk te krijgen overigens. Zelfs met downloaden heb ik grote problemen.

met downloaden problemen?

hmm, nooit gehad met dit. Stuur maar een pm kan ik je wel helpen.

REISSUE FUCK YEAH!!!!!!!

avatar van HammerHead
Ik kan er niks over vinden. Op welk label?

Swordfish

de info is inderdaad vrij summier, maar volgens aquarius is deze heruitgegeven en hij is daar ook te bestellen voor 21 dollar excl. verzendkosten.

Las het ook in de Aquarius nieuwsbrief. Ongelooflijk dat het zo lang heeft moeten duren, deze is toch wel behoorlijk essentieel in hun discografie. En in het algemeen eigenlijk ook. Ben nog steeds erg blij met mijn vinyl exemplaar.

Sietse
ik wil de cd hebben, die heeft een extra nummer van maar 20 minuten lengte die ook zeer mooi is

Bedoel je deze Sietse?

zie hier

Fuck, dan moeten we die ook maar weer aanschaffen... Zul je zien dat er over een paar maanden een 2LP heruitgave komt, haha.

jeko
Heb hem gister daar besteld en hij is al onderweg, i can't wait.

bubbachups schreef:

Deze wil je niet op vinyl, serieus. Of het moet zijn dat jij van een techniek weet dat ze 50 minuten aan muziek op een kant kunnen plaatsen.
Verschrikkelijk dat ze zo'n mooi stuk dan in twee moeten knippen.

Iemand al een idee of deze versie gelimiteerd is of niet?

Sietse schreef:

Verschrikkelijk dat ze zo'n mooi stuk dan in twee moeten knippen.

Nou ja, ik heb 'm dus al op vinyl dus om precies dezelfde reden als dat jij noemt wou ik ook graag de cd hebben. En dat extra nummer is natuurlijk alleen maar een extra "incentive"!

Weet het niet zeker, maar denk wel dat het enigszins gelimiteerd is, maar hij zal de komende paar maanden vast nog wel beschikbaar zijn.

jeko
Had hem ooit van Sietse's p.c. geplukt, maar ben blij nu een tastbaar exemplaar te hebben.
Alleen jammer dat de info zo sumier is, niks geen bezetting gegevens, laat staan songtitels, maar goed dat mag de pret niet drukken.Ik ben blij.

Kingsnake
Dit is de plaat om mee te beginnen?

Gaan we eens opneuzelen, dit...

avatar van Paalhaas
Weet iemand waar ik deze nog voor een redelijk prijsje kan krijgen op cd?

jeko
De goedkoopste bij Discogs is $ 21.95, maar moet nog wel goedkoper te vinden zijn. Ik had hem destijds bij Squidco besteld maar volgens mij daar nu out of stock

avatar van Paalhaas
Da's de LP. De CD staat er alleen voor liefst €89,-.

jeko
Ah, kut da's wel erg prijzig

avatar van Paap_Floyd
Grappig dat eigenlijk de meest cd's van AMT wel ergens te vinden zijn (zelfs bij Bol.com) behalve degene met de meeste stemmen hier en de op een na meeste stemmen op RYM

Sietse
album is dan ook al jaren OOP waar anderen dat gewoon niet zijn.

avatar van cornucopia
Mij lukt het (vooralsnog) niet met deze plaat...

avatar van Paap_Floyd
Eerdaags valt dan toch eindelijk de cd-versie (met de lelijke hoes) op de mat.

Cornucopia: probeer het eens op een winterochtend in de sneeuw. In die setting viel bij mij het kwartje

Sietse
Waar heb je hem besteld?

Via Discogs.

Sietse
ok, niet te veel betaald?

avatar van Paap_Floyd
Tsja, wat is te veel? Waarschijnlijk wel

avatar van hawkins
In de zomer heruitgave op vinyl en voor zover ik weet ook enkel op vinyl ("limited pressing in deluxe gatefold") via Prophase Music. Toch interessant voor mijn collectie. Ik vind dat geknip niet zo erg.

Sietse
hmm, jammer dat het alleen vinyl is maar ga hem dan toch wel kopen denk ik. Anders wordt het nooit wat vrees ik...

avatar van korenbloem
Een cd release zou wel erg fijn zijn.