Marco Borsato - Marco (1994)

2,66

Label: Polydor

1. Dromen Zijn Bedrog (4:04)
  2. Domenica (5:31)
  3. Als de Wereld van Ons Is (3:11)
  4. Alles Kwijt (5:41)
  5. Waarom Nou Jij (4:51)
  6. Zomaar een Mens (3:38)
  7. Een Liefde voor het Leven (4:29)
  8. Hij Had het Willen Zeggen (3:38)
  9. Neem Je Leven (3:56)
  10. Zeven Weken (3:14)
22 BERICHTEN
Wat heb ik me rotgeschreeuwd op dat nummer 'dromen zijn bedrog', was veertien jaar oud, echt jeugdsentiment dus.

avatar van Chainsaw

ja, die "Dromen zijn bedrog" komt me nu nog de neusgaten uit ....

Denk niet dat dat bij mij ooit gebeurt, het is toch wel HET Marco nummer dat niemand zal vergeten. Waarom nou jij en Zomaar een mens zijn ook heel goed... 3,5

Ik vind Alles Kwijt het beste nummer van dit album .. Verder niet zoveel aan. 2,5*

avatar van dynamo d
*Santje* schreef:

Eigenlijk ben ik meer een rockliefhebber, maar vind Marco Borsato toch ook best wel goed. Vooral nummers als 'De Waarheid', 'De Bestemming', 'Zij' en de Zien-DVD zijn gewoon vakwerk (m.n. dankzij compomist John Ewbank). Op het album 'Marco' staan volgens mij alleen covers en vind ik niet zo bijzonder.

p.s.
Er is op het forum ook een discussie over de persoonlijk favoriete Nederlandse talige top 10 (zie genres - Nederlandstalig)

dromen zijn soms bedrog maar voor Marco niet hoor, en waarom nou jij is ook steen goed. bijna alles wat deze man aanraakt verandert in goud.. live steengoed in de stuido ook , heb bijna alles van borsato .. maar ook van andere bands hoor tazdeviltje is nog "vrij"

avatar van kaztor

Wat voor mafketel wil dat nummer nou coveren? Marco dus!! Beiden vind ik dus zeer slecht en Borsato heeft nooit eens wat zelf gedaan. Het is een nepartiest die snel zakken vult. Geen knip voor de neus waard, een oplichter eersteklas.

avatar van ricardo

Red Hole Sun schreef:

Discussie gesloten.
Omdat?

Het was toch allang bekend dat Borsato in het begin van zijn carrière er op los coverde? Ik vind dat Red Hole Sun er niet zo zwaar aan moet tillen, zeker niet als je ook Oasis (die er ook vrolijk op los citeren) en Daft Punk tot je favorieten behoren.

Overigens vind ik die Italiaanse versie zo slecht nog niet.

avatar van tnf
1,5
Ik ken deze schijf toevallig omdat pa hem ooit gekocht heeft (ik zou zelf nooit op het idee komen om iets van Marco Borsato te kopen, zeker sinds de release van 'Rood' niet.).

Eigenlijk stelt deze eerste Nederlandstalige Marco Borsato-plaat artistiek gezien niet veel voor. Maar dat het geheel productioneel gezien wat minder doordacht lijkt dan zijn latere spul is aan de andere kant weer een pluspunt. Natuurlijk is ook dit al rete-commerciëel, maar het 'ik moet hiermee persé cashen!'-gevoel dat hij bij me oproept is in de loop der jaren alleen maar erger geworden.

avatar van Gatver
Ondanks dat 'Dromen zijn bedrog' verder een goed uitgevoerde song is, kan ik hem niet meer horen. Heb hem veel te vaak gehoord. Voor de rest vind ik het maar een matig album, niet zo veel aan.

avatar van Dutchi
Alles kwijt en Hij had het willen zeggen... geweldig

Een van de allerbeste albums van Marco Borsato, Domenica is zeker een van zijn allerbeste nummers (al zijn het dan vertalingen/covers van Italiaanse nummers... dat neemt niet weg dat de nummers slecht zijn!) en bij Hij had het willen zeggen moest ik altijd huilen.

avatar van Dutchi
Enorme nostalgie bij dit album, ook los daarvan geweldige nummers stuk voor stuk behalve dromen zijn bedrog en zeven weken.

avatar van RogerV
0,5
Dit werd het begin van een muzikale terreurcampagne die tot de dag van vandaag voortduurt. Hoewel het ergste nog moest komen.

Buffalotid
"Waarom nou jij?" is een enig mooi nummer

avatar van kaztor

Buffalotid schreef:
"Waarom nou jij?" is een enig mooi nummer

Dan kan ik me er haast niks bij voorstellen hoe de rest zou moeten klinken...

avatar van Mctijn
Veel Italiaanse covers (bijna allemaal?), maar toch ook wel nostalgie. In 1994 was ik 13 en dan maak je bewust de opkomst van Borsato mee. Op die leeftijd weet je nog niet dat hij melodieën van anderen zingt en de teksten door Ewbank laat maken. Weinig Marco te bespeuren dus. Toch geen dikke onvoldoende door het nostalgische aspect

Edwynn
Beeen jee gelukkiiiig. Of heb je nu spijhijt
Ja dat was soms best leuk in de kroeg. Heel soms.

De doorbraak van Borsato. Hij was toen op de nieuwjaarsreceptie van mijn werkgever ( FRS) en hij heeft dat nummer wel 4 of 5 x gezongen die avond.
Joekel van een hit en mijn collega's draaiden dit album nogal veel - in zakelijk opzicht terecht, want het verkocht voorbeeldig.
Maar mij heeft het nooit getrokken.
Borsato zal goed zijn in wat ie doet, maar het raakt mij voor geen meter. Ben ook geen liefhebber van zijn stem trouwens.

avatar van LucM
Dit album had ik destijds ook vaak gehoord (en gedraaid). Overigens boeit het album mij weinig meer niettegenstaande zijn monsterhit Dromen Zijn Bedrog (die ik wel aardig vind).
Maar in het Nederlandstalige genre heb ik veel slechter gehoord (moet je maar mijn beoordelingen lezen in de topics '1971 of 1984 of 1990 singles - eigen hitlijsten en besprekingen').
Marco Borsato is trouwens lang niet de enige Nederlandstalige zanger wiens werk vooral uit covers bestaat. Er zijn zat genoeg Vlaamse zangers die niet anders doen dan coveren.