Milli Vanilli - All or Nothing (1989)

Alternatieve titel: The U.S. Remix Album

West-Duitsland
Pop / R&B
Label: Hansa

1. Blame It on the Rain [Super Club Mix] (7:15)
  2. More Than You'll Ever Know (3:57)
  3. Take It as It Comes (3:48)
  4. It's Your Thing (3:54)
  5. Dreams to Remember [Remix] (3:45)
  6. All or Nothing [US Club Mix] (4:31)
  7. Baby Don't Forget My Number [N.Y. Subway Mix] (4:54)
  8. I'm Gonna Miss You [Long Version Remix] (5:07)
  9. Girl You Know It's True [N.Y. Subway Mix] (7:35)
Dit album, speciaal uitgebracht om de Amerikaanse markt te veroveren, heeft op nummer 1 gestaan in de Nederlandse hitlijsten.

avatar van marco straaten
0,5
hoe is het in hemelsnaam mogelijk
yekezzez schreef:

Het werd dus Nothing.

avatar van c-moon
Silly Vanilli

avatar van Sonic Nurse
Ach ja... 'De Toppers' krijgen anno heute de ArenA ook tjokvol

Deze kerels waren hot in 1988-1990. Daarna ging het enkel bergaf met hun populariteit... met de dood van 1 van de leden (Rob).

avatar van musicfriek
Mjah, ach... Dit was toen best wel lekkere muziek. Girl You Know It's True vind ik nog erg goed aan te horen om eerlijk te zijn. Gewoon een sterke dancetrack. Waaraan is die Rob Pilatus gestorven eigenlijk? Niet oud geworden dan. Toch nog 3 sterretjes voor deze, jeugdsentiment

Overdosis drank en drugs

avatar van andré
deric raven schreef:
Overdosis drank en drugs

't is ook altijd hetzelfde met die rocksterren...

avatar van musicfriek
andré schreef:
't is ook altijd hetzelfde met die rocksterren...

Ehm... rock? In de verste verte hoor ik dat niet Wat een leven zullen ze gehad hebben nadat uitkwam dat ze nooit een noot hebben gezongen. Er verscheen nog een album onder de naam The Real Milli Vanilli, maar daar trapte niemand meer in.

Het kromme was vooral dat ze er zelf echt van overtuigd waren dat het hun stemmen waren die op het album stonden.

avatar van kaztor
Sonic Nurse schreef:
Ach ja... 'De Toppers' krijgen anno heute de ArenA ook tjokvol

Aleen in Nederland kan dat nog.

Duitsland de bakermat van foute muziek? Vergeet het maar!

Pieter Paal
Hocus Pocus (Rob) Pilatus Pas!

Ik geef deze 5 sterren. Ik ken het album, en het klinkt niet eens zo slecht.
Verder vind ik als je gebaseerd op de nummers een 0,5 mag geven. Dan mag een 5,0 ook.

En opeens waren ze er. Fabrice Morvan en Rob Pilatus.
Twee goed uit ziende jongens die ook nog eens goed konden dansen. In no time veroverden ze de wereld met Girl You Know It's True. Een eenvoudig zeer dansbaar nummer, wat het ook in de remix goed deed. Ze waren hotter dan hot, en wisten het succes in Nederland voort te zetten in het gevoelige Girl I’m Gonna Miss You, waarbij de band liet horen dat ze ook op een andere manier iemands hart sneller konden laten kloppen, dan door je in het zweet te dansen. Weken op 1 in dit kleine kikkerland.

Dat ze dit album niet echt in gezongen hadden, is natuurlijk bijzaak.
Kom op; dat wist toch iedereen gelijk al.
Wat uit de fabriek van Frank Farian komt is bedoelt voor massa produktie (het blijft een Duitser), waarbij de buitenkant glimmend is, en een sterke motor de boel aan de gang houdt. Wat voor onderdelen er verder in zitten interesseert men niet. Het gaat om de kracht en uitstraling. Vergelijk het met een Mercedes.

Helaas werd alles vervolgens zo op geblazen, dat het tot een ontploffing kwam.
Waarbij de twee jonge dansers, die gouden bergen werden belooft de dupe van werden.
Ik blijf het jammer vinden.

Het remix album is commercieler en ook beter dan het echte album.

avatar van B.Robertson
Omdat dit album als beste wordt aangeraden, heb ik het meegenomen uit de sales van m'n laatste platenbeurs. Inmiddels een paar keer gedraaid en alhoewel ik er niet al te veel aanvindt, heb ik weleens minder gehoord.

avatar van Saldek
deric raven schreef:
En opeens waren ze er. Fabrice Morvan en Rob Pilatus.

Dat ze dit album niet echt in gezongen hadden, is natuurlijk bijzaak.
Kom op; dat wist toch iedereen gelijk al.

Helaas werd alles vervolgens zo op geblazen, dat het tot een ontploffing kwam.
Ik blijf het jammer vinden.

Het is exact zoals ik het ook zie. Het was gewoon erg leuk toen en ook ik schrok er wel van dat het allemaal 'fake' was. Maar toen ze hierom werden afgedankt als stront overal had ik ook zoiets van 'het kan eigenlijk iedereen overkomen'. Er hoeft maar een idioot van een manager te zijn die het mooi weet te brengen, toont je die gouden berg en...........Bovendien zal de media er een draai aan hebben gegeven waardoor het allemaal net even wat sappiger klinkt ter stimulering van de verkoop van het verhaal.

Maar even over de muziek.........het is echt 'toen' , zo beleef ik deze.
Van de week ff ouwe koeien uit de kast getrokken en kon een nostalgische glimlach niet onderdrukken toen ik deze (als L.P.) in me handen had. Echter is er wel een nummer die ik ondanks de leeftijd ervan nog steeds erg fraai vind: 'Girl i'm gonna miss you'.
Ja, die vind ik nog altijd lekker klinken.
Maar ach......kom op zeg. Dit is gewoon een stukje waardevolle nostalgie. 3*

avatar van adri1982
Dit album vandaag voor de gein weer eens geluisterd. Het is geen best album. De B-kant is wel aardig bij enkele nummers (All or nothing en Girl, you know it's true), maar de A-kant is slecht. Er zit ook weinig variatie in de meeste nummers. Erg commerciëel ingesteld, maar dit heeft niks te maken met het feit dat Fabrice Morvan en Rob Pilatus niet zelf zongen.

avatar van Poeha
Deze versie van Blame it on the Rain mag ik anders zo af en toe nog eens graag horen.

avatar van BlauweVla
Heel de controverse is inderdaad nogal krom geweest. Waarom werden Rob en Fab zo hard aangepakt? En niet Frank Farian, en de echte zangers die daarna een zielige poging deden als het echte werk op te treden? Rob en Fab waren de gezichten in de ware zin wat het woord, dus ook zij hadden het alleen gedaan volgens iedereen...

avatar van adri1982
BlauweVla schreef:
Ja, Frank Farian; hij zong ook de (meeste) nummers voor Bobby Farrell in, ken je hem nog van Boney M? Beelden dat hij tussen zijn drie vrouwelijke bandgenoten stond te dansen, werden vele jaren later nog steeds uitgezonden.
Na het einde van Milli Vanilli ging Frank Farian gewoon weer verder met liedjes schrijven en producen en had hij succes met de groepen La Bouche (grootste hit: 'Be my lover',de zangeres Melanie Thornton kwam in 2001 op 34-jarige leeftijd om bij een vliegtuigongeluk) en No Mercy. No Mercy scoorde in het voorjaar van 1997 in Nederland een nummer-1 hit met 'When I die'; dit nummer was in 1991 al uitgebracht op het enige album van The Real Milli Vanilli.,'The moment of truth'. Ik vermoed dat het vooral komt, omdat Frank Farian een succesvolle liedjesschrijver is.

Fab is nu beroemd met de tekst: "KFC, it's fingerlickin' good". Live gezongen trouwens!

avatar van Disco Lover
adri1982 schreef:

Farian schaamde zich kapot voor Milli Vanilli en moest in anonimiteit weer aan de bak komen. Slechts op de Duitse tv was het "en weer is Frank Farian de grote man achter dit nieuwe black /white music project.
Heel klein staat die in het verhaaltje op het cd boekje.Meer te lezen als "leraar" voor zijn kennisoverdraging.
Maar hij was de (mede) producer/(mede) mixer onder FMP produkties en componist onder G.Mart. Nooit de naam Farian gehoord bij aan/afkondigingen op de Nederlandse radio.
Je hoort Farian op zo goed als alle La Bouche nummers geen vokalen doen.Normaal deed dat om de plaat meer zijn eigens te maken....reeds bij Schlagerzanger Benny al...