Jacques Brel - Quand On N'A Que l'Amour (1996)

België
Label: Barclay

1. Quand On N'A Que l'Amour (2:33)
  2. Grand Jacques (C'Est Trop Facile) (1:47)
  3. Je Ne Sais Pas (3:09)
  4. Seul (3:26)
  5. La Valse à Mille Temps (3:49)
  6. Isabelle (3:10)
  12. Le Plat Pays (2:40)
  13. Rosa (2:40)
  14. Les Bourgeois (2:52)
  15. Madeleine (2:38)
  16. Les Paumés du Petit Matin (4:16)
  17. Bruxelles (2:58)
  18. Les Bigotes (2:41)
  19. Les Vieux (4:04)
  20. Les Bonbons (3:29)
  21. Les Bonbons 67 (2:57)
  22. Jef (3:35)
  23. Le Tango Funèbre (2:42)
  24. Mathilde (2:34)
  25. Au Suivant (3:05)
  26. Les Désespérés (3:48)
  27. Fernand (5:14)
  28. La Chanson de Jacky (3:22)
  29. Ces Gens-là (4:38)
  30. Mon Enfance (5:36)
  31. La Chanson des Vieux Amants (4:27)
  32. Mon Père Disait (3:02)
  33. Le Gaz (2:51)
  34. Jes Suis un Soir d'Été (4:07)
  35. Comment Tuer l'Amant de Sa Femme Qand On A Été Élevé Comme Moi Dans la Tradition (2:37)
  36. Vesoul (3:06)
  37. J'Arrive (4:44)
  38. La Bière (3:11)
  39. Regarde Bien Petit (4:36)
  40. Pourqoui Faut-il Que les Hommes S'Ennuient? (3:32)
  41. Les Coeurs Tendres (3:28)
  42. L'Enfance (2:51)
  43. Ne Me Quitte Pas (4:10)
  44. Marieke (2:56)
  45. Le Moribond (3:19)
  46. On N'Oublie Rien (3:05)
  47. Le Dernier Repas (3:25)
  48. La Quête (2:36)
  49. Amsterdam (3:17)
avatar van postpunker
Toch wel de beste verzamelaar van Brel. Met persoonlijke favorieten Fernand en La Chanson des Vieux Amants.

avatar van LucM
Vandaag is het precies 30 jaar geleden dat Jacquel Brel overleed en daarom wil ik deze compilatie onder aandacht brengen op MuMe.
Legendarische chansonnier, wellicht de beste ooit, die zijn songs met veel gevoel en passie vertolkt. Zijn teksten zijn soms poëtisch, soms satirisch maar altijd raak. Zijn werk werd ook vaak gecoverd, vooral door Nederlandstalige artiesten van allerlei pluimage, maar ook popartiesten als David Bowie en Scott Walker hebben nummers van hem gezongen.

Father McKenzie
LucM schreef:

Erg blij dat er hier toch nog wat Brelfans op de site zitten.

Jacques Brel was een man met uitzonderlijke talenten, hij heeft er echt alles uitgehaald wat eruit te halen was.

Ik zou in Brel's geval gaan voor l'Intégrale, een hoedendoos met alles wat hij maar uitgebracht heeft, incluis boek en dvd, maar daarvoor moet je een zware fan zijn, dat spreekt; Ik heb die Intégrale en geniet er mateloos van.

Brel was een man vol passie, hij heeft ook tegen veel zere schenen geschopt, hij hield nooit een blad voor de mond, maar als hij verliefd was, dan hoorde je dat even doorleefd in zijn liedjes; Zijn teksten zijn onnavolgbaar, zijn stijl, zijn timbre, Brel is van pure wereldklasse, zeg dat father Mckenzie het gezegd heeft...

Ik heb deze op het oog, maar dan de 2CD- in plaats van de 3CD-versie. Mis ik dan een hoop?

avatar van Justinx
Waverick schreef:

Beter deze kopen.

Justinx schreef:

Beter deze kopen.

Voor een echte fan is een verzamelaar van 100 nummers misschien een must, maar sorry, dat is echt teveel voor mij. Mijn vraag is eigenlijk of ik, als 'gematigd geïnteresseerde' genoeg zou kunnen hebben aan deze verzamelaar, maar dan met 37 in plaats van 49 nummers. Mis ik dan teveel, of kan het ermee door? Het '24 Grootste Successen-album' lijkt me dan weer aan de slanke kant, maar 100 of zelfs 49 liedjes lijkt mij gewoon net wat teveel. 37 lijkt mij dan een mooie middenmoot.

avatar van ClairedelaLune
Ik heb deze man leren kennen door mijn moeder. Hij heeft mooie liedjes met zeer mooie teksten. 'Ne Me Quitte Pas' vind ik een mooi en gevoelig liedje. De rest zal ik eens beluisteren via Spotify en hopelijk is het de moeite waard.