Hans Zimmer and the Magnificent Six - The Amazing Spider-Man 2 (2014)

Duitsland / Verenigde Staten

21. The Electro Suite
  22. Harry's Suite
  23. Cold War
  24. No Place Like Home
  25. Alicia Keys - It's on Again (3:50)
  26. Phosphorescent - Song for Zula
  27. Liz - That's My Man
  28. Pharrell Williams - Here
  29. Honest the Neighbourhood (3:57)
  30. Within the Web (First Day Jam)

met Czarina Russell

31. Alvin Risk - Electro RemixZimmer
avatar van JohnWilliams
Wat mij betreft een prima score van Hans Zimmer. Ik ben zelf niet zo heel erg fan van Electro Theme maar hoe meer je het gaat luisteren, hoe beter het wordt. Verder prima muziek en een geweldig Main Theme wat beter bij Spider-Man past dan het hoofdthema van James Horner. Ook mag het nummer van Pharell Williams er wezen, een heerlijk nummer.

Het beste nummer blijft voor mij toch echt wel 'Youre're that Spider Guy', een prachtige slot wanneer je de Main Theme nog eens keihard door je speakers hoort. Mijn tip is dan ook om dat nummer extra hard aan te zetten!

avatar van tbouwh
In mijn download werd deze score opgedeeld in twee delen: het eerste liep tot ´You´re that Spider Guy´, en het tweede bevat ook andere tracks die niet allemaal naadloos bij de hoofdscore aansluiten.

Op deze score is duidelijk te horen dat er gekozen is voor een andere aanpak dan bij Horner´s score van de 1e film. Deze soundtrack bevat namelijk geen pure, klassieke soundtrack met een hoofdthema waarop veel wordt gevarieerd. Er is veel meer geexperimenteerd met Techno-invloeden. Op sommige nummers komt het bombasme dat Hans Zimmer brengt ook duidelijk naar voren, en doet deze score denken aan diens Batman-trilogie.
Het electro-thema was wennen: slecht was het zeker niet, maar de stemmetjes eronder passen wel echt vooral bij de film en weten op score niet helemaal te overtuigen.
Het eerste deel, tot track 20, is wisselend in kwaliteit. Veel tracks zijn erg kort. Wat wel fijn is is dat sommige nummers rustiger zijn en zo een goede balans brengen. Verder ben ik het eens met John Williams dat You´re That Spider Guy een heerlijk nummer is. Ook I Chose You, I´m Spiderman, You Need Me, Still Crazy en We´re Best Friends kon ik goed waarderen.
In het 2e deel zogezegd meer variatie. De Harry en Electro-suite duren onnodig lang en weten ook niet hun volledige duur te boeien. No Place Like Home, Cold War en de Electro Remix zijn echter fijne bombastische nummers met duidelijke Zimmer-handtekening.
De gezongen nummers zijn niet per se nodig maar It´s On Again is een prima nummer, en Song For Zula vind ik zelfs schitterend om naar te luisteren.
Al met al geen topscore: de nadruk ligt niet op de soundtrack maar om alles eromheen, het Electro-theme is op score minder, maar ik heb me toch aardig vermaakt en deze score brengt toch ook prima nummers. De film is overigens briljant, een aanrader:) 3,5*

avatar van HANSZIMMER
Hans Zimmer is in zijn goed jaar precies. Veel mensen (waaronder mijzelf) hebben bij het werk van Zimmer de laatste jaren het idee van "Tijd voor eens iets nieuws te proberen". Iets nieuws resulteerde echter nogal vaak in oeverloos bombast (denk maar aan het absoluut mislukte Man of Steel). Ik hield mijn hart vast bij deze score, Hans Zimmer bewerkt opnieuw een superheld, wat gaat dat worden.
Hans Zimmer wist echter eindelijk te verrassen. Deze score is echt nieuw. De thema's voor Electro zijn origineel, de dubstep gecombineerd met de stem van Pharell Williams en de gitaar van Johny Marr geven een leuk resultaat zonder te bombastisch te zijn. Daartegenover hebben we het super klassieke maar effectieve hoofdthema voor spiderman dat ook in verschillende meer romantische tracks gebruikt wordt. Het levert een mooi contrast op.
Al bij al een zeer interessante en verrassende score. Het enige dat hier ontbreekt is maturiteit. De tracks zijn aan de korte kant en soms niet voldoende uitgewerkt. Hierdoor haalt hij de klasse van Inception niet, maar het blijft een aangename luisterervaring =)

avatar van davy jones
Toen ik hoorde dat Hans ZImmer Dubstep ging verwerken in zijn nieuwste score dacht ik van: Serieus gast?? Dat moest wel slecht zijn. Veel zin om aan deze score te beginnen had ik niet. En gelukkig was ik honderd procent verkeerd. Want wat is me dit voor een score? Oké je moet wennen aan dat Dubstep, maar de rest van het thema is geweldig goed uitgewerkt. Dat zijn alle thema's trouwens. Dat hoofdthema is geweldig in al zijn vormen en het is beter dan hetgeen Horner had geschreven in mijn persoonlijke opinie. En dan heb je nog dat liefdesthema dat geweldig is. Ik ben er volledig weg van.
Wie dacht dat Hans Zimmer het noorden kwijt was na Man Of Steel heeft hij wel degelijk bewezen dat hij nog steeds geweldige muziek kan neerpennen. Goede thema's, goede actie, goede romantiek. Wat heeft een liefhebber der filmmuziek nog meer nodig!
4.5*

avatar van tbouwh