Hank Williams III - Straight to Hell (2006)

Country
Label: Bruc

1. Satan Is Real / Straight to Hell (3:08)
  2. Thrown Out of the Bar (2:07)
  3. Things You Do to Me (2:22)
  4. Country Heroes (3:29)
  5. D. Ray White (3:47)
  6. Low Down (3:24)
  7. Pills I Took (2:31)
  8. Smoke and Wine (2:36)
  9. My Drinkin' Problem (2:42)
  10. Crazy Country Rebel (3:08)
  11. Dick in Dixie (2:37)
  12. Not Everybody Likes Us (4:30)
  13. Angel of Sin (6:07)
  14. Louisiana Stripes Part 1 (3:28)
  15. Louisiana Stripes Part 2 (42:00)
Geniaal gewoon. Precies dé country die ik al lang zocht. Snelle en rauwe country, gespeeld en gezongen door rockers die van sex, drugs en rock'n roll houden.

nanneb
Hank Williams III. Dit is gewoon een classic country album kan haast niet meer country als dit!

Iemand een idee op welk album 'id love to knock the hell out of you' staat?

Geweldig Album niet alleen voor country liefhebbers, ik weet zeker dat de gemmiddelde rocker/metal luisteraars hier ook respect voor hebben.

Hank speelt zelf ook niet voor niets in een Metal band.

avatar van Sandokan-veld
Ik heb 'm live gezien met Assjack op Pukkelpop dit weekend en dat was echt zwaar, zwaar geniaal. Ik ben fan. Heeft ie ook platen gemaakt met de band of tourt ie daar alleen maar mee? En waar moet ik beginnen bij deze man?

Hey Sandokan-veld

Ik was er ook op Pukkelpop en het was zeer zeker echt geniaal! Volgende week zaterdag ga ik weer naar Tegelen.
Hij heeft net een album uit met Assjack maar daar staat meer de Hellbilly variant op dan de country. Begin bij straight to hell en daarna koop je de rest ook!

succes!

avatar van heicro
Leuke liedjes, maar wat een akelige stem. Ik vind z'n vader beter te pruimen.

avatar van Bert Wasbeer
Heb Hank een paar jaar terug gezien op Lowlands, was een van de meest verwarrende concerten ooit. Het begon best lekker maar ook wat braafjes, bijna Eagles-achtig. Het tempo en de songs werden echter steeds ruiger en al snel was te sfeer top. Totdat het naar mijn smaakt te ruig werd en er geen country of rock meer werd gespeeld maar onvervalste hardcore. Daar kan ik niet zoveel mee.

Ennieweg, ik heb sindsdien een aantal albums geluisterd en daarop is Hank vaak net zo tweeslachtig (of wellicht meerslachtig) in de weer. Het ene moment vind ik het fantastisch maar een paar songs verder vind ik dat geschreeuw meer een gimmick dan echt tof. Dit album, dat voor zijn doen redelijk braaf/MOR is en zich richt op echte country, is mijns inziens echter van begin tot het eind tof en gevuld met absoluut A-materiaal. Wat een hits! 4,5 derhalve

avatar van vinejo
Weet iemand of Louisiana Stripes Part 2 (42:00) de moeite is?
Ik kocht namelijk net Ghost to a Ghost / Gutter Town en was zeer ontgoocheld in de tweede cd. (Tegelijk was de eerste goed genoeg voor de 18 euro die ik betaalde...)

avatar van frolunda
Louisiana stripes part 2 is leuk maar niet veel meer.Wel iets beter dan de tweede van ghost to a ghost.Gelukkig is cd 1 absoluut briljant.

avatar van GreenGold
Tot zover mijn favoriet album van Hank III en een van mijn favoriete country albums aller tijden. De ruwe teksten, de instrumentatie, de duidelijke invloeden van punk en metal, zijn stem die lijkt op de stem van zijn grootvader en het rebelse gevoel wat over de hele plaat hangt. Risin' Outlaw (1999) is het album waar Hank III zich voor schaamt maar wat hij nodig had om de middelen te krijgen om te maken wat hij wilde. Lovesick Broke & Driftin' (2002) was al meer een stap in de juiste richting, maar bij Straight To Hell (2006) komt alles bij elkaar.

Hank is kwaad en gebruikt zijn muziek om van zich af te slaan. Hij schaamt zich bijna voor wat country muziek tegenwoordig inhoudt. De muziek zit in zijn bloed gezien zijn grootvader Hank Williams een van de pioniers is geweest in het genre. (Deze man is een grote inspiratie geweest voor een andere grootheid, namelijk Johnny Cash) Hank wil country muziek weer de rebelse en bevrijdende muziek maken waar het ooit is begonnen, in plaats van de radio vriendelijke cowboy stront wat er tegenwoordig veel wordt geproduceerd.

Deze passie is de drijvende kracht achter het album en je hoort de emotie in zijn stem en in ieder instrument. Er staat geen enkel zwak nummer op het album, alleen is de tweede cd iets aparts en is dit niet voor iedereen weg gelegd. Maar vanaf Straight to Hell tot en met Angel of Sin zijn het ware klassiekers en zijn er weinig albums die zo consistent zijn in de kwaliteit van de nummers. Het album is een overbrugging tussen Country, Punk en Metal muziek en zal ook aanspreken voor liefhebbers van al deze genres. Straight to Hell is de 5 dubbel en dwars waard.

Favoriete tracks:
- Straight to Hell
- Country Heroes
- D. Ray White

"So I'm here to put the "dick" in Dixie, and the "cunt" back in Country!"

Muziekverslaafd
Alcohol, drugs, én rebels zijn, daar draait dit album om. Met deze insteek heeft Hank toch maar even een klein meesterwerkje afgeleverd. Hij houdt het ouderwets ' outlaw Counrty ' geluid in leven én laat ook duidelijk weten dat hij niets heeft met het moderne ' Country Pop ' geluid op de track ' Dick In Dixie ' wat één van mijn favoriete tracks van dit album is. ' My Drinkin' Problem ' is ook één van mijn favorieten, vooral door de komische tekst. Een soort van ode aan een aantal grootheden uit het Country wereldje ' Country Heroes ' vind ik het allermooiste nummers van dit album.

avatar van aerobag
Album nu een paar keer beluisterd, maar ik ben er nog niet helemaal uit over wat ik van dit album vind. Ik ken niet zoveel country en Hank Williams III (en de hele familie Williams) waren mij ook zeer zeker nog onbekend. Een energieke en rauwe aanpak van country, met anti-held Hank III in de hoofdrol, terwijl zijn country voorvaderen over zijn schouders meekijken.

Het begint spannend en fris, toch houdt het moeilijk mijn aandacht vast voor een heel album. Ik denk dat ik het idee en de esthetiek meer waardeer, dan de daadwerkelijke uitvoering. Ik luister nooit country, toch voelt het alsof er behoorlijk wat country clichés passeren. Het had van mij nog rauwer, nog wat meer punky mogen zijn. Van dat gaande word ik meer getrokken naar een sound van een 16 Horsepower. Ik begin even met een gematigde 3*, maar ik zal deze over een aantal weken nog eens herbezoeken. Country Heroes vind ik overigens wel een echte uitschieter, heerlijk moody.

avatar van 5713Finest
Wat een geweldige vibe heeft Country Heroes!