The Who - Quadrophenia - Live in London (2014)

Label: Universal

1. I am the Sea (1:58)
  2. The Real Me (3:41)
  3. Quadrophenia (5:49)
  4. Cut My Hair (4:08)
  5. The Punk and the Godfather (5:01)
  6. I'm One (3:00)
  7. The Dirty Jobs (4:55)
  8. Helpless Dancer (2:17)
  9. Is It in My Head? (3:37)
  10. I've Had Enough (6:41)
  11. 5:15 (11:14)
  12. Sea and Sand (5:40)
  13. Drowned (7:20)
  14. Bell Boy (5:10)
  15. Doctor Jimmy (8:08)
  16. The Rock (6:51)
  17. Love Reign O'er Me (7:21)
  18. Who Are You (6:26)
  19. You Better You Bet (5:35)
  20. Pinball Wizard (2:53)
  21. Baba O'Riley (5:27)
  22. Won't Get Fooled Again (9:06)
  23. Tea & Theatre (4:00)
avatar van pmac
Iedereen die vorig jaar in de Ziggodome de show heeft gezien zal het met me eens zijn dat de groep (Daltrey Townshend ) en de vaste club er om heen zichzelf overtreffen. Wat ws dat fantastisch. Ik verheug me dan ook echt op deze dvd die slechts een paar dagen erna is opgenomen.

Er zitten waarschijnlijk ook beelden van Amsterdam in de DVD verwerkt. Ben het met je eens, dit belooft een bijzonder document te worden.

pmac schreef:

Ik was inderdaad ook een van de gelukkigen en zat op rij 7(!). Ik genoot van Pete Townshend die weer op zijn roadies liep te ouwehoeren, omdat - perfectionist als hij is - iets met de sound niet klopte naar zijn zin.
Het was inderdaad een super concert en ik ben gegaan, omdat a. ik ze nog nooit live heb gezien en b. het misschien wel hun laatste tour kan zijn gezien hun leeftijd.

avatar van ricardo
De dvd voegt denk ik zeker iets toe dan.

Als je de studio versie van deze al hebt, voegt deze in cd versie nog daadwerkelijk iets toe dan?

ricardo schreef:
De dvd voegt denk ik zeker iets toe dan.

Misschien wel maar je moet in ieder geval echt de dvd hebben denk ik. Bij veel nummers voegen de beelden echt wat toe. Bij het instrumentale The Rock word de muziek naadloos vergezeld door indrukwekkende beelden uit de afgelopen 50 jaar . Ik moest een beetje denken aan The Wall van Roger Waters.

Neal Peart schreef:

Ik heb The Who drie keer gezien en deze was minstens zo goed zo niet beter als Ahoy 07 en veel beter dan 97 toen ze ook Quadrophenia opvoerden (nog met Entwhistle in de gelederen). Lucky you Neil Peart.

@pmac Ik heb mij over laten halen en was weliswaar 90 piek kwijt, maar dat had ik er graag voor over, want daar komt bij dat ik Quadrophenia één van hun sterkste albums vind

avatar van haythijs
ricardo schreef:
De dvd voegt denk ik zeker iets toe dan.

Als je beseft dat The Who meer een liveband pur sang is dan een studio band, natuurlijk!
Ondanks dat Quadrophenia een conceptalbum is, wat vaak dus meer een studiogebeuren inhoudt en een ander 'nadeel' is dat de band 2 leden moet missen en aangevuld dus wordt met sessiemuzikanten. Die het overigens zeer goed doen, zelfs de vervanger van Ziggy doet het prima.
Overigens word er voor de ontvallen bandleden een mooi eerbetoon opgevoerd , Entwhistle geeft gewoon nog een heerlijke bassolo ( opnames hiervoor komen van de dvd Live at Royal Albert hall) en leuke beelden van Keith.
Waardige opvoering van een topproduct uit het oevre van deze band.

avatar van E-Clect-Eddy
Inmiddels al op Spotify te beluisteren.

Het eerste deel (CD) klinkt goed. De oorspronkelijke album versies zijn nog steeds bij mij favoriet maar dit komt dicht genoeg in te buurt. Je hoort natuurlijk wel dat de stemmen een stuk meer doorleefd zijn maar er zal menig zanger op leeftijd zijn die graag nog over de macht van Roger's stem zou kunnen beschikken. Op naar deel twee...

Schitterende live-CD (ook als DVD/Blu-Ray verkrijgbaar) van de "Quadrophenia & More"-tour van vorig jaar. De band knalt uit de speakers voor een prachtige integrale uitvoering van de rockopera "Quadrophenia", aangevuld met de toegift, bestaande uit o.a. "Who Are You", "Baba O'Riley" en "Won't Get Fooled Again".