Helloween - Live in the U.K. (1989)

West-Duitsland
Label: Noise

1. A Little Time (6:33)
  2. Dr. Stein (5:26)
  3. Future World (8:48)
  4. Rise and Fall (4:50)
  5. We Got the Right (6:07)
  6. I Want Out (5:50)
  7. How Many Tears (9:46)
avatar van Tekh
eerste helloween cd trouwens 1 van mijn eerste 3 cd's die ik had erg vaak gedraaid maar ja dat moet wel met maar 3 cd's toendertijd

avatar van BlauweVla
Alleraardigst live album. De aankondigingen tussen de nummers door zijn echt grappig

avatar van Epitaph
Het nummer How Many Tears is toch wel een geweldige uitsmijter op deze live plaat.

avatar van Metal-D78
Epitaph schreef:

Poeh... wat ik je brom. Jammer alleen dat Kiske begint met 'He wrote this..." beetje lullig. Verder is How many tears de kraker van deze (te korte) schijf. Stiekem ben ik wel benieuwd naar meer live materiaal van de periode Kiske-Hansen. Of zeg ik nu iets raars?

avatar van vielip
Nee dat zeg je helemaal niet!! Dit uitermate geslaagde maar inderdaad veel te korte live album smaakt naar meer. Veel meer!!! Gelukkig is Kiske weer op het metal pad terug dus wie weet wat er nog voor moois op ons te wachten staat!

avatar van BlauweVla
Dit is trouwens het zelfde album als "I Want Out - Live".

avatar van notsub
De humor in de aankondigingen vind ik storend werken, maar muzikaal is dit best in orde. Het lijkt erop alsof deze registratie een snel tussendortje is geweest, maar tracks als I Want Out en How Many Tears blijf ik koesteren.

avatar van vielip
Dit was ook een snel tussendoortje...helaas! Wat had ik graag het complete concert op cd gehad. Ach, misschien is het op deze manier ook juist wel de kracht van het schijfje! Kiske in bloedvorm!!

@blauwvla; dit is niet helemaal dezelfde als I want out - live. Het nummer Rise & fall staat wel op deze maar niet op de andere

avatar van Sir Spamalot
Ook al in bezit op het lekker ruikend vinyl, ik heb destijds vele slagen geslagen in de uitverkoopbakken in Oost- en West-Vlaanderen. Ok, te kort wellicht want ik vermoed dat dit om een cluboptreden gaat of een verzameling opnames in clubs, dit is me niet duidelijk. Is er meer lekkers te vinden in de volledige setlist?

Op de achterkant van de hoes staan zeven data in overwegend kleine clubs in Engeland, Wales en Schotland (leve de rugby!) en ik meen me te herinneren dat ze in die tijd het voorprogramma deden van Iron Maiden, dus daar geen kleine clubs. Iemand? Op de achterkant van de hoes staat "Recorded Live in the U.K. on the Pumpkins Fly Free Tour by Manor Mobile, November 1988". Op de achterkant van de hoes staat Jörn Ellerbrock, keybords (in plaats van keyboards), dat ik dat nu weer zie...

Twee nummers van Keeper part I, vier nummers van Keeper part II en eentje van Walls of Jericho (het laatste nummer), dus durf eens te janken over de kwaliteit van het aanwezige songmateriaal. De heren muzikanten doet het fenomenaal goed. Zeven nummers in drie kwartier maar heel stevig, strak en met uitmuntend zangwerk van Michael Kiske die werkelijk alle hoge noten haalt en toont hoe een echte frontman en fantastische zanger omgaat met een publiek. Helloween had daar een ongeslepen diamant vast. Later is niet alles gelopen zoals verwacht en verhoopt maar dat is een ander verhaal. Dit is een heel mooi tijdsdocument.

avatar van vielip
Helemaal mee eens! Tijd voor een remaster lijkt me...met een heel concert erop graag!!

avatar van viking1
Geweldig live album van deze metal band.
In de jaren '80 deze cd en de keepers of seven key's cd's veel gedraaid.
Deze maar es weer opgezet heerlijk wat n gitaar geweld,erg goeie live cd.
Mooie set list.good old metal times ha.

avatar van Brutus
Fantastisch livealbum. alleen te kort

avatar van Sir Spamalot
Nog even de aandacht trekken naar dit fantastisch maar te kort live album en nog eens glimlachen bij het Schots accent van het publiek tijdens het meezinggedeelte van Future World. Even schattig als het Engels accent van de zanger. Michael Kiske, wat een zanger en wat een frontman.

BlauweVla schreef:
Dit is trouwens het zelfde album als "I Want Out - Live".

Die heb ik hier op vinyl staan, maar daar mis ik Rise and Fall.

avatar van vielip
Klopt, die staat daar niet op. Wordt het album nóg korter van
Ik heb die versie op cd en de andere op lp. Ik moet zeggen dat ik Rise and fall geen seconde mis. Heb ik altijd al één van de minste nummers gevonden. Daar hadden ze beter een ander nummer voor in de plaats kunnen zetten. Maar zoals ik hierboven al eens gezegd heb; tijd voor een heruitgave met het hele concert!

avatar van vielip
Ik kwam onlangs een bootleg cd tegen van een optreden in Stockholm tijdens de 'Pumpkins fly free tour'. Zijn radio opnames dus alleszins acceptabele kwaliteit. Hier de setlist:

Helloween - Stockholm '88

Staan met Eagle fly free en Halloween toch twee pareltjes op die niet op Live in the UK staan.

avatar van ShadowGallery79
Een naar mijn mening perfect live album. Een waar genot om naar te luisteren.

vielip schreef:

Helloween - Stockholm '88

Waar kun je zulke bootleg cd's van Helloween fysiek vinden als ik vragen mag?

avatar van vielip
Poeh dat is een goede vraag. Ik denk dat je op marktplaats en met name ebay het meeste kans hebt, En op beurzen zou je ook weleens wat aan bootlegs tegen kunnen komen.

vielip schreef:

Oke! Kwestie van goed zoeken en in de gaten houden dus. Heb jij zelf veel bootleg cd's van Helloween? Mocht je ze willen verkopen mag je me wel een priveberichtje sturen. Ik zag dat we in de zelfde plaats wonen dus dat is altijd makkelijk.