Smokey - Changing All the Time (1975)

Label: RAK

1. Don't Play Your Rock 'N' Roll to Me (3:18)
  2. If You Think You Know How to Love Me (3:25)
  3. It's Natural (2:38)
  4. Give It to Me (4:05)
  5. We're Flyin' High (3:53)
  6. Changing All the Time (3:22)
  7. Julia (3:01)
  8. Take Me In (3:52)
  9. Umbrella Day (3:44)
  10. Back to Bradford (2:41)
  11. Tis Me * (2:50)
  12. Talking Her 'Round * (2:39)
  13. Alan Silson - If You Think You Know How to Love Me [Demo] * (4:07)
  14. If You Think You Know How to Love Me [Jay Frog & Amfree Mix] * (5:13)
avatar van FunkStar
Erg lekker album waar ik mee ben opgegroeid. Mijn moeder had deze LP en draaide hem veel.
Umbrella Day is een heerlijk liedje en de hits Don't Play Your Rock 'n Roll to Me en If You Think You Know How to Love Me staan er ook op. Dit is de LP VOOR Smokie pas echt bekend werd..

Smokie uit Engeland kwam voort uit de Chinn& Chapman stal . Waar een gezeldschap als Mud als het ware over hun hoogtepunt heen was , kon Smokie instappen .
De vergelijking met Mud is er trouwens niet in muzikaal opzicht . Dat waren vrolijke maffe mannetjes die opzwepende rock ' n roll uit de 50's combineerde met een flinke scheut glam .
De jongens van Smokie hadden in deze bezetting , met vooral zanger Chris Norman in de gelederen , een eigen sound . Sterke harmoniezang en prettig in het gehoor liggende pop .

Dit album is best wel goed . 1 en 2 zijn bekende Smokie songs . Fraaie zang , muzikaal prima en zeer melodieus .
We're Flyin' High is zelfs een tikkie mystiek en Changing All The Time is ook heel aardig .
De afsluiter is zelfs rockerig , beetje lomp , maar wel met de juiste feeling gebracht .

Deze plaat verscheen voor hun echte singles echt gingen lopen , maar het is zonder meer een prima pril Smokiealbum .