Sturgill Simpson - Metamodern Sounds in Country Music (2014)

Country
Label: Loose

1. Turtles All the Way Down (3:08)
  2. Life of Sin (2:26)
  3. Living the Dream (3:51)
  4. Voices (2:47)
  5. Long White Line (4:01)
  6. The Promise (4:17)
  7. A Little Light (1:39)
  8. Just Let Go (2:32)
  9. It Ain't All Flowers (6:43)
  10. Panbowl * (3:02)
avatar van BenZet
Blijft een wereldplaat dit. Hopelijk snel een nieuwe met deze kwaliteit. Dus eens met frolunda

avatar van milesdavisjr
Kortgeleden ontdekt en het plaatje is blijven hangen. Het country genre ligt mij over het algemeen helemaal niet maar Simpson is voor mij (tot nu toe) de bekende uitzondering op de regel. Hij weet een eigen draai te geven aan het genre, hij deinst niet terug voor een scheutje soul, hier en daar wat blues elementen en zelfs wat progressieve stukjes in zijn muziek te verwerken. The Promise is werkelijk een fenomenaal nummer die niemand onberoerd zal laten. Turtles All the Way Down is een lekkere opener die al een tipje van de sluier prijsgeeft. It Ain't All Flowers begeeft zich ook buiten de Country gehanteerde kaders. Deze schijf (en zeker de opvolger) zal de wat breder geïnteresseerde muziekliefhebber kunnen appreciëren en desalniettemin de klassieke county fan aan zich kunnen binden. Nog een klein detail; de heerlijk doorleefde stem van Simpson. Is dan alles goed aan dit album? Zeker niet, een aantal nummers volgen het bekende country stramien en deze nummers sla ik dan ook over. Een dikke voldoende derhalve.

avatar van VDB79
”Been dancing with the demons all my life.
Everytime I find my groove they cut in like a knife”

Dit is wel een bad ass country album in de traditie van de befaamde outlaws van weleer maar dan met toevoeging van moderne elementen.
Vinyl Me, Please gaat deze reissue-en in mei, voor de liefhebbers.

avatar van Silky & Smooth
VDB79 schreef:
”Been dancing with the demons all my life.
Everytime I find my groove they cut in like a knife”

Vinyl Me, Please gaat deze reissue-en in mei, voor de liefhebbers.

Ja, hier ben ik wel erg blij mee! (de hip-hop track daarentegen...)

avatar van ZERO
Geweldig album van Sturgill Simpson dat een leuke twist geeft aan het countrygenre. Zijn stemgeluid is wat bijzonder, maar past wel perfect bij de stijl van dit album. Voor mij één van de leukste ontdekkingen van het afgelopen jaar.

Het album is ook gewoon over de ganse lijn goed, twee favorieten aanduiden is een haast onmogelijk opgave. Uiteindelijk werden het bij mij Turtles All the Way Down en Just Let Go, maar dat hadden op een ander moment ook gewoon twee andere nummers kunnen zijn.