R.E.M. - Unplugged 1991/2001: The Complete Sessions (2014)

Rock / Pop
Label: Rhino

1. Half a World Away (3:58)
  2. Disturbance at the Heron House (3:47)
  3. Radio Song (4:19)
  4. Low (5:09)
  5. Perfect Circle (4:13)
  6. Fall on Me (3:21)
  7. Belong (4:30)
  8. Love Is All Around (3:22)
  9. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine) (4:36)
  10. Losing My Religion (4:53)
  11. Pop Song 89 (3:28)
  12. Endgame (3:41)
  13. Fretless (5:33)
  14. Swan Swan H (3:00)
  15. Rotary Eleven (1:48)
  16. Get Up (2:53)
  17. World Leader Pretend (4:57)
  18. All the Way to Reno (You're Gonna Be a Star) (4:27)
  19. Electrolite (4:05)
  20. At My Most Beautiful (3:25)
  21. Daysleeper (3:12)
  22. So. Central Rain (I'm Sorry) (4:05)
  23. Losing My Religion (4:43)
  24. Country Feedback (5:25)
  25. Cuyahoga (4:30)
  26. Imitation of Life (4:12)
  27. Find the River (3:59)
  28. The One I Love (3:33)
  29. Disappear (4:00)
  30. Beat a Drum (4:27)
  31. I've Been High (3:20)
  32. I'll Take the Rain (5:36)
  33. Sad Professor (4:29)
avatar van harm1985
Leuke Unplugged plaat die vooral de moeite waard is voor het concert uit 1991. Het concert van 2001 eindigt een klein beetje teleurstellend met vier nummers van Reveal, één van hun mindere albums.

Toch valt er genoeg te genieten, zoals Disturbance at the Heron House, So. Central Rain, Fall on Me, Swan Swan H., Country Feedback en Cuyahoga.

avatar van VDB79
Ik heb alleen de 2LP van het 2001 optreden. Geweldig vakmanschap van wat in de loop der jaren toch wel een van m’n favoriete bands is geworden.
Ben nog op zoek naar de 1991 LP voor een aanvaardbare prijs.

avatar van johan de witt
rkdev schreef:
Draai deze zojuist weer en verbaas me wederom wie toch ooit heeft besloten om het briljante 'Fretless' niet op 'Out of Time' te plaatsen !? Een van hun mooiste nummers in mijn ogen.

Inderdaad, misschien wel hun beste non-album song. Van een filmsoundtrack.

avatar van luigifort
Mee eens! Met Kate Pierson, dus zou je 'm verwachten op Out of Time. Maar op dat album heb je al Low en Country Feedback, ms zou het dan een te depressieve boel worden. Het is een heel erg volwassen song, in die zin had ie ms beter op Automatic gepast.

It's a Free World, Baby werd ook overwogen voor het album geloof ik (of was dat voor Automatic?). Ben blij dat ze dat niet gedaan hebben

avatar van johan de witt
Nee dat is echt een b/kantje inderdaad.

Fretless is echt een albumtrack, a la Low of Sweetness Follows. Had op beide albums niet misstaan imo

avatar van luigifort
Ik weet ook niet wanneer Fretless opgenomen is. Kan zijn nadat OoT uitgebracht was.

avatar van Rogyros
Ik heb afgelopen week een spotify playlist gemaakt van dit album, maar dan de studieversies. Vond ik wel leuk om te doen. Het viel me op dat ik best wat nummers in de unplugged versie op dit album mooier vind dan de originelen. Nummers als Perfect Circle, Fall On Me, It's The End Of The World As We Know It en I'll Take The Rain bijvoorbeeld.

Ik verhoog dit album voor de gelegenheid maar naar 4,5 ster.

Erg leuk om deze lijst in de variant van de originele studieversies te horen.
Voor wie geïnteresseerd is: Spotify lijst.