The Flying Pickets - Lost Boys (1984)

Label: Virgin

1. Remember This (2:34)
  2. I Heard It Through the Grapevine (3:35)
  3. Disco Down (3:25)
  4. So Close (3:26)
  5. The Tears of a Clown (2:39)
  6. When You're Young and in Love (3:23)
  7. Who's That Girl (3:40)
  8. You've Lost That Lovin' Feelin' (3:51)
  9. Psycho Killer (4:36)
  10. Wide Boy (3:11)
  11. Factory (1:50)
  12. Monica Engineer (3:39)
  13. Only You (3:24)
  14. Masters of War (3:17)
avatar van musicfriek
Only You. Waanzinnig knap gemaakt nummer. Waarom? Omdat er geen enkel instrument gebruikt wordt. Alleen maar de stemmen van deze heren, a-capella dus. Was tevens de eerste a-capella single die de nummer 1 haalde (Engeland). Vind het nog steeds de moeite waard.

De rest van het album zegt me totaal niks. Ook a-capella of gewoon met muziek?

avatar van postman
De rest van het album wordt in de zelfde stijl gezongen, ze zijn zo goed dat je soms twijfelt of er nou wel of niet een muziekinstrument wordt gebruikt.
Ze zingen bekende hits op een totaal andere manier, maar toch herkenbaar.

avatar van Queebus
Oktober 1984. Herfstvakantie. Mijn broer had deze lp gekocht en meteen was ik erg onder de indruk. Net als de Nylons zijn de Flying Pickets een acapella gezelschap die covers zingen en het moet gezegd worden, zich zeer knap eigen maken. Monica Engineer, Psycho Killer en natuurlijk Only You worden zeer indrukwekkend vertolkt. En Factory van The Boss krijgt een beklemmende uitvoering, kippevel!